גבר גרוש – האם הזמן מרפא?

 timeהשעה 21:00 הטלפון מצלצל ומעבר לקו היה זה בועז(שם בדוי), " יוסי, אני לא יכול יותר, כבר חלפה שנה וחצי מאז שאני נפרדתי מגלית, אומנם יש לי משמורת משותפת אך הגעגועים בלתי נסבלים, אני מתגעגע לבית, לסדינים שלי, למיטה, לקירות, לנוף, למה בחרתי בדרך הזו? למה הייתי צריך להתגרש?…"

נקודת שבר

נקודת השבר שעלתה אחרי זמן לא מבוטל אחרי הפרידה מעלה את השאלה האם הזמן מרפא? האם אנחנו מחוסנים לרגעי שבר אלו? ההבנה כי נקודות שבר אלו מעמידות אותנו בפני העובדה כי אנחנו צריכים להתמודד עם המציאות שנוצרה, מציאות חדשה ובעצם זה הזמן להסתכל על הקרה ואנו נדרשים לשנות את נקודת המבט שלנו כלומר הדרך בה אנו בוחנים ושואלים שאלות על מה שקרה או על מה שהיה ועל ידי כך לעשות להפיק דבר אחר מרגע זה.

ההתמודדות שלי

כל אדם מתמודד עם נקודת השבר או הצומת לה הגיע כפי שהנטייה הטבעית שלו , יהיו כאלו שיכולים לראות את הבעיה כאתגר כדבר שניתן להתמודד עמו, ויהיו את אלו שיגיבו בייאוש, מצב רוח ירוד, או במצבי רוח משתנים, כעס ועוד.

קונפליקט

הרבה מהמשברים הם כתוצאה מקונפליקט שהיה קיים שם או הסתתר שם וייתכן שאף בחרנו להדחיקו ולא לראות אותו, אך ברור כי לא קיבל התייחסות ובוודאי לא קיבל מענה ופתרון ובכל פעם שפועל הטריגר אותו דבר שמקפיץ לנו את המקרה, אותה נקודת שבר קופצת ומשנה לנו את סדר היום. טריגר הוא אותו הדבר שיכול להעלות לנו מחדש את הזיכרון הרגשי והוא יכול להיות תמונה, ריח, מילה שנאמרה או אפילו שיר שנשמע ברקע בדרכנו חזרה מהעבודה ולפתע שומעים שיר שמעלה בנו זיכרונות טובים או פחות, נוסף על כך לעיתים כאשר אנחנו נמצאים באירוע או סתם מפגש וברגע מסוים אנחנו מרגישים עצבניים או ירידה במצב הרוח ולא ממש ברור לנו למה, יתכן והיה זה אותו טריגר שעורר בנו את אותה תחושה מבלי לשים לב.

אין קסמים

הנך במשבר? רצוי שתתקשר לחבר או לאדם שנוח לך לשוחח עמו, זה הרגע שאתה צריך להתחבר לכוח הטמון בך, משבר הוא לעיתים הזדמנות ומקום להסתכלות התבוננות והשאיפה ליצור ולראות משהו חדש ואחר שלא הבחנו בו קודם, יכולת ההתבוננות שלנו במקרה או להבין ממה צמח לו המשבר ולהבין שיש את המציאות כפי שהיא וכאן הכוונה לעובדות שיש לנו ולבין הסיפור שאנחנו מספרים לעצמנו סיבות ונסיבות או אותם השאלות אשר גורמות לנו להיכנס יותר בעצמנו ולמצוא אולי את עצמנו אשמים למרות שלא כך הדבר ולמעשה אלה בעצם הפרושים שנתנו למצב. ולרוב הוא לא כפי שהוא באמת.

הדרך לפתרון

הזמן שבו אנו מתבוננים לתוך עצמנו הוא אינו נעים אך הוא משמעותי להבנה ולהפקת לקחים וליצור משהו חדש ומתוך זה לצמוח ולגדול, כאן המקום להתחיל לשאול את עצמנו שאלות אשר יוצרות אפשרות חדשה  אשר נותנות לנו את היכולות לראות את אותו משבר ולחשוב איך להתמודד איתו או אולי לחיות איתו בשלום. מה אני רוצה שיקרה? מה אני מוכן לעשות כדי שזה יהיה כמו שאני רוצה ? מה אפסיק לעשות כדי שזה יהיה כמו שאני רוצה? ולאחר ששאלנו והתמודדנו עם התשובות מתוך עולם ה NLP עצום את העניים וחשוב על מה הדבר שמשמח אותי ביותר בחיי? ומה הדבר שאני אסיר תודה לו בחיי?

 

אהבתם? מוזמנים לשתף

אני מזמין אותך ליצור איתי קשר
לשיחה ראשונית ללא עלות

בה נדבר על מה הדבר המשמעותי שחשוב לך להתגבר עליו השנה
ואיך אני אוכל לעזור לאמן וללוות אותך בדרך.

לכתבות נוספות

רשימת טיפים למציאת מקום עבודה

חג העצמאות בפתח וזאת הזדמנות להיזכר שפעם היה מישהו שישב (במרפסת?) והחליט שהוא יכול להגשים חלום של מדינה יהודית…
שיפור ביטחון עצמי

שינוי בחיים, זה בכלל אפשרי?

תענו בכנות, אתם באמת מרוצים? "בסך הכול אחלה", "ברוך השם", "אין טענות", "משתפר.." תודה רבה, אני יכול לספר לכם שאתם אינכם…

לקביעת פגישה

אני מזמין אותך למלא פרטים ולקבוע איתי שיחת ייעוץ ללא תשלום.
בשיחה – נדבר על למה הגעת אליי, איך בנוי התהליך ומה חשוב לך לקדם…

רק צריך לכתוב שם, מייל וטלפון 
 ואז יופיע לך יומן שאפשר לסמן בו איזה יום ושעה נוח לך.

פתח צ׳אט
שלום,
איך אוכל לעזור?