משבר אמצע החיים

משבר אמצע החיים

נתחיל בסיפור: לפני מספר שנים הופיעה מישל אובמה, רעיית נשיא ארצות הברית בטלוויזיה עם תספורת פוני חדשה. הציבור בארצות הברית נטרף. כאשר התארחה בתוכנית אירוח, היא הסבירה כך: "זה משבר אמצע החיים שלי, הפוני! אני לא יכולה לקבל מכונית ספורט. הם לא נותנים לי לקפוץ באנג'י. אז במקום, אני חותכת את הפוני שלי". למרות שאת הדברים היא אמרה בבדיחות הדעת, התגובה של גברת אובמה להזדקנות יכולה להיות יותר מסובכת ממה שזה נראה.

ראשית, כמה עובדות: היום, גיל 40, 45 או אפילו 50 לא אומרים שפגעתם בנקודת אמצע החיים. סוף החיים נע קדימה ללא הרף, עם תוחלת חיים נוכחית שנעה סביב 80, זה מדויק יותר לחשוב על אמצע החיים כמגוון של גילאים. גיל עמידה מזוהה עם גיך 40 של אחד דרך שנות ה-50, בהתאם לכמה זמן אדם חי. היום כאשר אנו מגיעים לגיל 40, אנחנו כבר יודעים שאין לנו עשור או שניים כדי לחיות. האתגר בשלב זה הוא פחות ממוקד בסוף החיים, אלא על איך לעשות את המירב מהשנים שמצפות לנו.

יותר מדויק לשייך את 'משבר אמצע החיים' לחוויה פסיכולוגית מאשר אירוע כרונולוגי. הוא מתרחש כאשר משהו מעורר מגבלות על החיים. זה יותר פסיכולוגי (אובדן של אדם אהוב אחד, הקן הריק). ללא קשר לטריגר שגרם לכך, זה זמן שבו אנשים עוצרים את מסלול החיים שלהם- לפעמים לרגע, במשך ימים, שבועות או אפילו שנים – ומשקפים חזרה עד כמה טוב (או לא) חיו עד כה.

השאלה המעניינת ביותר היא זו: מדוע ניסיון אמצע החיים מאתגר יותר עבור חלק ולא לאחרים? נראה שהתשובה טמונה באיך אנו תופסים את החיים עד כה. מי שמרגיש מסופק מחיוו נוטה להרגיש פחות בקונפליקט. אבל אחרים תוהים, האם זה כל מה שיש? אם אני ממשיך ללכת בדרך הזו, יהיו לי חרטות עמוקות? חלק מרגיש שזה זמן לעבור כיוונים ולבצע שינויים דרמטיים בזמן שנותר. אני צריך לעזוב את הנישואין שלי? להתחיל עבודה חדשה? לעבור לעיר חדשה? להמציא את עצמי מחדש? זה יכול לזרוק אנשם רבים למשבר קיומי ולהתעמת עם שאלות קשות על החיים הנוכחיים שלהם ועל הפוטנציאל העתידי שלהם.

בדוק את עצמך האם אתה נמצא בעיצומו של משבר אמצע החיים או בדרך לשם:

1. אתה מרגיש לאחרונה דכדוך או ריק לתקופות זמן ארוכות ללא הקלה?

2. האם אתה זועם על דברים קטנים או שיש לך התפרצויות אלימות עם בני המשפחה וחברים?

3. האם אתה מרגיש מנותק? הפסקת בפעילויות שפעם נתנו לך הנאה עם בן הזוג, החברים או בעבודה? האם אתה מוצא את התחביבים שלך חסרי משמעות או משעממים?

4. האם אתה מוצא את עצמך כל הזמן חושב על המוות שלך או על משמעות (או חוסר משמעות) החיים?

5. האם אינך מרוצה ממערכת היחסים שלך? אתה מנותק רגשית ופיזית מבן או בת הזוג שלך?

6. האם אתה חושב לעזוב את העבודה שלך או מפנטז על לא לעבוד שוב, גם אם אתה לא יכול להרשות לעצמו לפרוש?

7. האם אתם מדמיין את החיים החדשים שלך ללא האנשים שמקיפים אותך כרגע או הפעילויות שלך?

8. אם אתה דתי, האם אתה מתחיל לפקפק באמונות שלך? האם אתה מחפש קשר עמוק יותר לרוחניות? האם אתה מגלה עניין בקבוצות דתיות או כתות NEW AGE?

הכרת סימני האזהרה של משבר אמצע החיים הם צעד ראשון. התמודדות עם הרגשות הבסיסיים ושקילת הצעדים הבאים הם הצד הבא.

מרגישים שאתם זקוקים לשינוי גדול יותר בחיים? בואו לשמוע על מודל ה- א.ו.מ.ץ שיטת השלבים לשאלות אמצע החיים. אמצע החיים יכולים להיות ההתחלה שלהם. 

יוסי שטרית- נתיב האומץ

אהבתם? מוזמנים לשתף

אני מזמין אותך ליצור איתי קשר
לשיחה ראשונית ללא עלות

בה נדבר על מה הדבר המשמעותי שחשוב לך להתגבר עליו השנה
ואיך אני אוכל לעזור לאמן וללוות אותך בדרך.

לכתבות נוספות

פסח מצות וחופש פנימי

סיפור הבריחה החפוזה של בני ישראל ממצריים מעסיקה את היהדות כבר אלפי שנים. לכאורה מדובר על סיפור סטנדרטי של…

לקביעת פגישה

אני מזמין אותך למלא פרטים ולקבוע איתי שיחת ייעוץ ללא תשלום.
בשיחה – נדבר על למה הגעת אליי, איך בנוי התהליך ומה חשוב לך לקדם…

רק צריך לכתוב שם, מייל וטלפון 
 ואז יופיע לך יומן שאפשר לסמן בו איזה יום ושעה נוח לך.

פתח צ׳אט
שלום,
איך אוכל לעזור?