זיג זג או מטרה ברורה?

 

רובינו מעדיפים לא לעשות שינוי קיצוני או מהותי ואם כבר שינוי, לעשות אותו מהר ככל האפשר, כדי שחלילה לא נרגיש או אפילו לוותר, כי למי עכשיו יש את הכוחות להתמודד עם השינוי ועם הפחדים והחששות וכל מה שמחשבה על שינוי מעוררת?

אך מניסיון ניתן לראות, שכאשר בוחנים את האפשרות לבצע שינוי כלשהו ומבצעים אותו בהדרגה, זה הרבה יותר קל ונוח ואפשרי.
עם זאת, כדאי שנדע, כי המוח שלנו פתוח לקבל את הרצון לבצע שינוי בעיקר כאשר זה מגיע בהדרגה, עם המילים הנכונות, כגון: 'מרגע לרגע' או 'בעוד רגע תתחיל'… – אופן זה נקרא סוגסטיה או הצעה. לדוגמא: "יותר ויותר אתה מרגיש כמה אתה משתפר בתפקידך…"
אייב לינקולן ביטא היטב את רוח הדברים כשהעיר: "לו היו לי שמונה שעות לגדוע עץ, הייתי משקיע שש מהן בהשחזת הגרזן." ( חוכמת המנהיגות מאת רובין שרמה).

מטרה ברורה

מרבית האנשים ניגשים תחילה למשימה או מתחילים את הפרויקט ורק אחר כך עוצרים ובודקים אם פעלו נכון או גרוע מכך: פועלים לסדר את הבלאגן שנוצר.
ויש גם אותם אלה, שימשיכו לפעול למרות שכבר מבינים שטעו בדרכם, אך יוסיפו לכך האשמות אישיות או יאשימו את הסביבה.
לעומתם יש אותם אלה שפועלים בדומה ללינקולן: בודקים מה הדרך הנכונה לפעול בטרם משתמשים בגרזן: מה המשקל שלו? כמה כוח צריך על מנת להניפו? אלה הם האנשים, שמבינים, כי הדבר החשוב הוא התהליך, הדרך והפעולות ולמעשה התוצאות תגענה בהמשך. זה דומה לתכנון שעלינו לעשות בטרם יוצאים לפעולה מסוימת, על מנת להשיג מטרה נוספת בחיינו. תחילה מציבים מטרות, יעדים ומבצעים פעולות הכנה, כגון: למידה של הפרויקט: כיצד כדאי להתחילו? קובעים סדרי עדיפויות, נקודות בפרויקט למדידת התקדמות וכדומה.
אז כן, רובינו יודעים להציב לעצמנו מטרות או מרביתנו יודעים מה רוצים להשיג או כיצד אנו רוצים שייראו חיינו. אך על מנת שכל אלו יתממשו, עלינו לקבוע את הדרך.
אני לא אגזים אם אומר, שקצב החיים כיום הוא מהיר מאוד ודי שם אותנו במקום של לבחור דברים קלים ונוחים ושניתן להשיגם מהר. כמו כן, ניתן גם לומר כי אנו חיים בעולם המדבר רבות על התוצאות. ואני עצמי איני מתנגד לכך, התוצאה היא בהחלט חשובה והגדרת התוצאה היא בהחלט אחד מהגורמים, שעוזרים לנו להיות מכוונים ובפוקוס ואני באמת מאמין, שאם אנו יכולים לראות את המקום אליו אנו רוצים להגיע זו כבר מטרה ברורה והמחשבות שלנו הופכות להיות מנותבות לשם וזה נהדר, אך עם זאת, אני רואה חשיבות עליונה בחשיבה על הדרך, חשיבה על הפעולות ותכנונן בצורה הטובה והמדויקת ביותר, דבר שמגביר את הסיכוי שנצליח. לעומת זאת, אם נעשה דברים ללא כל תכנון, עולה הסבירות שניכשל.
חשוב שניקח אחריות על הפעולות שלנו, כי התמקדות בתוצאה עלולה לגרום לנו להחמיץ דברים בדרך ,שהם חלק מהפעולות הנחוצות לנו. על אחת כמה וכמה, מהתבוננות בדרך ניתן להפיק תועלת ולהבין מה טוב יותר ומה טוב פחות ולשפר את העשייה תוך כדי נקיטת הצעדים.
בנוסף, כאשר אנו מתכננים את הפעולות שלנו ומשקיעים בכך מחשבה וכוונה, ברור כי הבסיס איתן – מונח המוכר מתחום NLP : "מטרה מעוצבת כהלכה".  עוד חשוב, כפי שציינתי, ללמוד מהדרך ועל ידי כך לשפר את היכולות שלנו ועל ידי זה אנחנו הופכים לטובים יותר, דבר אשר משרת וישרת אותנו בהווה ובעתיד.
רוצים לשמוע עוד על דרכי הצלחה או אולי לתכנן ולצאת לפרויקט חדש או לעשות שינוי בחייכם? זה הזמן ליצור קשר עם יוסי שטרית –  נתיב האומץ

 

אהבתם? מוזמנים לשתף

אני מזמין אותך ליצור איתי קשר
לשיחה ראשונית ללא עלות

בה נדבר על מה הדבר המשמעותי שחשוב לך להתגבר עליו השנה
ואיך אני אוכל לעזור לאמן וללוות אותך בדרך.

לכתבות נוספות

מדוע מערכות היחסים שלנו חשובות בדרך לשינוי

אם אתה קוראים קבועים של בלוג בנתיב אחר, רוב הסיכויים שאתם מחפשים דרך כדי לשפר את עצמכם. אתם מנסים…

שיטת 7 השלבים ליציאה ממשבר חיפוש זוגיות

מה כבר לא סיפרו לכם על מציאת זוגיות שעוד לא שמעתם. כתבות, ידיעות, טיפים, עצות, חברים, שכנים, אמא, בת…

לקביעת פגישה

אני מזמין אותך למלא פרטים ולקבוע איתי שיחת ייעוץ ללא תשלום.
בשיחה – נדבר על למה הגעת אליי, איך בנוי התהליך ומה חשוב לך לקדם…

רק צריך לכתוב שם, מייל וטלפון 
 ואז יופיע לך יומן שאפשר לסמן בו איזה יום ושעה נוח לך.

פתח צ׳אט
שלום,
איך אוכל לעזור?