יוצאים מעבדות לחירות

slaveזה קצת מוזר לדבר על עבדות במדינה שאזרחיה הם שווי זכויות. כולנו אוהבים להרגיש חופשיים, בני חורין ומוכנים להיאבק על חירות זאת בציפורניים. למה כל כך חשוב לנו להיות בני חורין ואפילו תוך נטילת סיכונים גדולים והאם באמת אנו מצליחים להשיג את המטרה הכול כך מופשטת הזאת? כיום בעידן המודרני זאת פחות שאלה לפילוסופים וחכמי דת ויותר לפסיכולוגים, מרצים למדעי המדינה וכלכלנים. אז קדימה בואו נצא לדרך..

אם אני רודף אחרי זה, כנראה שאין לי מספיק

החשש המתמיד ממצב של עבדות, נובע בראש ובראשונה מהעובדה שאנו ברמה מסוימת אכן עבדים. עבדות מלאה, חלקית, מודעת או מודחקת. היהדות ששמה את עינה ברווחתו הנפשית של המאמין, מעדיפה להציע לנו עבדות מרצון למושג מופשט ושנוי במחלוקת המכונה "אלוהים". בתמורה, היהדות מציעה לנו חופש ביחס לעצמנו, אחרים והמדינה. כך שלמעשה כשאנחנו משועבדים ברמה כזאת או אחרת לעצמנו ואחרים, אנחנו משועבדים לרצון האל. אכן, תרגיל מרהיב בסמנטיקה.

מוביל או מובל

קשה לזהות את הנקודה שבה אנחנו מאבדים את השליטה וכוח חיצוני או פנימי מקבל עלינו פיקוד ועושה בנו שימוש ללא תמורה הוגנת. את זה אנחנו מגלים רק בדיעבד, אחרי שיצאנו מהמקום הזה ויש בנו את הכוח להביט לדינמיקה הזאת בעיניים. תחושות כעס ותסכול יכולים להוות סימן מאד לא מובהק "לבעיה". רמז חזק יותר אנחנו מקבלים כשאנחנו מרגישים שמישהו אשם בשל משהו שפגע בנו. ותרו, אין צורך "לחפור" ולחפש את מי שרודה בכם, חפשו את העבד בהתייעלות, או גלו עבור מי אתם באמת עובדים והתפטרו:

  • החליטו מה חשוב לכם בחיים – הגדירו את המטרות שלכם. דברים שמדברים רק אליכם, בלי מחויבות, דוגמטיות ורגשי אשם.
  • קבעו מטרות –  לאחר שאתם כבר יודעים מה חשוב לכם, אז קל לקבוע מטרות קצרות טווח שיביאו אתכם לממש את הדברים החשובים לכם.
  • נהלו את הזמן שלכם בתבונה – גורמים פנימיים וחיצוניים ינסו לנגוס מזמנכם, בדרך למטרות שלכם וזאת בכדי שתעבדו עבורם, זהו אותם ותתעלו אותם למקום נוח עבורכם או שאולי תעדיפו לנטרל אותם כליל.

בקיצור חברים כשתסיימו לקרא מהאגדה הסתומה של חייכם, אחרי האחרונה שבקושיות, תרגישו  הקלה מסוימת של חופש. שתו מכוס היין, תיהנו מהסחרור הקל והתכוננו ליציאה מעבדות לחירות, להיות מובילים ובעלי דעה, חכמים ונבונים.

 

אהבתם? מוזמנים לשתף

אני מזמין אותך ליצור איתי קשר
לשיחה ראשונית ללא עלות

בה נדבר על מה הדבר המשמעותי שחשוב לך להתגבר עליו השנה
ואיך אני אוכל לעזור לאמן וללוות אותך בדרך.

לכתבות נוספות

קריירה תקועה או קריירה בתנועה?

כמה פעמים אמרת לעצמך שאתה כבר לא יכול יותר? שהעבודה הזאת לא בשבילך? כמה פעמים הרגשת שאתה באמת מסוגל…

לקביעת פגישה

אני מזמין אותך למלא פרטים ולקבוע איתי שיחת ייעוץ ללא תשלום.
בשיחה – נדבר על למה הגעת אליי, איך בנוי התהליך ומה חשוב לך לקדם…

רק צריך לכתוב שם, מייל וטלפון 
 ואז יופיע לך יומן שאפשר לסמן בו איזה יום ושעה נוח לך.

פתח צ׳אט
שלום,
איך אוכל לעזור?