מדוע מערכות היחסים שלנו חשובות בדרך לשינוי

אם אתה קוראים קבועים של בלוג בנתיב אחר, רוב הסיכויים שאתם מחפשים דרך כדי לשפר את עצמכם. אתם מנסים לעשות שינוי קריירה, להפוך את עצמכם למאושרים, או סתם לקבל ייעוץ ממישהו שהיה למטה בדרך דומה. סביר להניח שאתה משתוקקים לשבור הרגלים רעים וליצור טובים יותר. אתם רוצים להתחיל יום חדש בידיעה שביצעתם שיפור עצמי לאחרונה. כל אלה הן מטרות נעלות.

עכשיו שימו לב, כיצד כל המשפטים הקודמים מתחילים באתם.

מהביטוי "שיפור עצמי" משתמע שאנו יוצאים למסע האמור להשפיע רק אדם אחד: אנו. מדיה חברתית וצורות מודרניות אחרות של תקשורת מחזקות את המחוייבות לעצמינו. טוויטים, סטטוסים, הודעות טקסט, החיים שלנו. אבל האמת היא, שיפור עצמי לא יכול לקרות אם נתמקד בנו. יש לקחת בחשבון אחרים, בין אם אלה החברים והמשפחה, עמיתים לעבודה, הקהילה או אפילו את העולם.

חישבו על התרחיש הבא: אתם שונאים את העבודה שלכם ואתם רוצה לעבור למקצוע חדש יותר מרגש. אחרי שניסיתם ולא הצלחתם למקם את עצמיכם בעבודה אחרת, שאלו את עצמכם, "למה אתם לא יכולים לקבל את העבודה חדשה?" אבל שאלה עדיפה לשאול תהיה, "מה אני יכול לעשות על מנת להפוך את עצמי ליותר אטרקטיבי למעסיקים בתחום זה?"

אנחנו לא חיים בבועה. יש משמעות חיה לכך שיש לנו שפע של קשרים עם מגוון רחב של אנשים. אנחנו לא יכולים להישאר חברים עם אנשים שתמיד מצפים מאיתנו להעניק להם. אנחנו נשארים חברים משום ששני הצדדים מקבלים משהו ממערכת היחסים: אוזן קשבת, בילויים בחוץ, או אפילו גלויות לשנה החדשה. כמעט לכל המטרות של שיפור העצמי שלנו יש השפעה על היחסים האלה, וכשאתם מתעלמים מכך תוך כדי שיפור עצמי, אתם יכולים לפספס את הנקודה למה אנו משתפרים מלכתחילה.

זוהי אינה הטפה, לא צריך רק לחשוב על אחרים בדרך לשיפור עצמי. לקבל החלטה על שינוי בחיים מבלי לחשוב כיצד היא תשפיע על החיים שלכם, זה טפשי. אבל כאשר אתם מנסים להפוך את עצמכם לאדם טוב יותר, שאלו עבור מי זה? ברור, זה בשבילכם, אבל השיפור העצמי שלכם ישפיע בוודאי גם על אחרים. בני זוג, הורים, שכנים. כאשר אתם מתמודדים עם המטרה של שיפור עצמי, חישבו על כל בעלי העניין המעורבים, במיוחד כאשר לבעלי העניין תהיה השפעה גדולה על האם השיפור העצמי שלכם יצליח או לא. בכך תוכלו להגדיל את הסיכוי להגיע למטרה שלכם.

חישבו על אדם שהוא מופנם מטבעו, מעריך ביקורת, אבל לעתים קרובות לא אוהב כאשר היא מכוונת למעשיו. הוא יכול להיעלב ולהתנער מכל התגובות השליליות לפעולות שלו. עם זאת, פעמים רבות בחיים שלו כאשר ספג ביקורת, וזה גרם לו להיות חזק. הוא סלח לאנשים אחרים, ובסופו של דבר הרגיש טוב יותר עם עצמו. הוא זיהה שהיה אומלל דרך הפעולות של אחרים ושינה את מצב שלו, דבר שגרם לו להיות מאושר שוב. הוא הבין שכאשר פגע במישהו היתה דרושה התנצלות כי האדם אירח לו לחברה במהלך חלק קשה של החיים.

בהצלחה עם כל ההחלטות שתבצעו השנה. אם אתם עדיין עובדים על אחד שעשיתם, אני מקווה שאתם מסתכלים ברזולוציה שלכם דרך העיניים של מישהו אחר. אם כבר ויתרתם, שאלו את עצמכם מדוע, והאם התחשבות במישהו אחר יכלה לעזור. אנחנו לא חיים בעולם הזה לבד, וההשפעה שיש לנו על אחרים, היא כמעט תמיד יותר גדולה ממה שאנחנו מבינים.

מחכה לשמוע מכם

יוסי שטרית- מאמן לחופש

אהבתם? מוזמנים לשתף

אני מזמין אותך ליצור איתי קשר
לשיחה ראשונית ללא עלות

בה נדבר על מה הדבר המשמעותי שחשוב לך להתגבר עליו השנה
ואיך אני אוכל לעזור לאמן וללוות אותך בדרך.

לכתבות נוספות

לקביעת פגישה

אני מזמין אותך למלא פרטים ולקבוע איתי שיחת ייעוץ ללא תשלום.
בשיחה – נדבר על למה הגעת אליי, איך בנוי התהליך ומה חשוב לך לקדם…

רק צריך לכתוב שם, מייל וטלפון 
 ואז יופיע לך יומן שאפשר לסמן בו איזה יום ושעה נוח לך.

פתח צ׳אט
שלום,
איך אוכל לעזור?