להתגרש ולהתרגש. התחלה חדשה לאחר פרידה

“פעם שמעתי וידוי והוא התחל כך: "ידעתי בלבי שאני צריך לסיים את הנישואין שלי במשך יותר משלוש שנים לפני שעשיתי משהו בקשר לזה. אמרתי לבעלי שדברים לא עובדים … לשנינו … ושאני רוצה להתגרש. אבל לא עשיתי שום דבר בקשר לזה במשך שנים. לא התייעצתי עם עורכי דין. לא חיפשתי הדרכה מכל סוג. לא למדתי על הכספים שלי. היתה לי תכנית בראש על איך צריכים דברים לעבוד, ללא כל מושג כיצד הם עובדים במציאות. וכמובן, תכנית כזו הייתה לא מציאותית לחלוטין. במבט לאחור, התכנית הייתה תירוץ גדול.

הקולות הפנימיים שלי שכנעו אותי שיש רק דרך אחת להגיע לגירושין האלה, והם באמצעות השארת המצב הקיים עד שהם יסתדרו. ובכן, התוכנית הזו לא עבדה. אם לא הייתי משתחרר סוף סוף מהאמונות המגבילות שלי, הייתי עדיין תקוע שבנישואים לא מספקים בהם הייתי צריך להתפשר על עצמי בכל יום מחדש".

לפני שמקבלים את ההחלטה להתגרש ולהוציא אותה לפועל אלו שאלות כדי לשאול:

1.      מה אני מרוויח אם אני נשאר

2.      מה אני מקריב אם אני נשאר?

3.      אם הזמן שלך היה כסף, כיצד הייתי משקיע אותו?

4.      מה אפשרויות העומדות לרשותי שלא לקחתי בחשבון?

5.      מה היית רוצה שהילדים שלי יעשו אם הם היו במצב שלך?

ואם כבר מתקבלת ההחלטה רוב הסיכויים שהם מערבים משבר. כאשר עוברים משבר גירושין, אפשר לראות את האור בקצה המנהרה, בסופו של דבר, לחיות לבד יראה כדבר נורמלי. מתרגלים להיכנס הביתה ולא לצעוק, היי אני בבית. מתרגלים להגיע לארועים או לארוחות ערב ללא בן זוג ואפילו לא מרגישים צורך להסביר למה הוא או היא חסרים לידכם בכל פעם שנתקלים באדם מוכר.

עם הזמן מבינים שלא רק התרגלתם לחיים שלאחר הגירושין, אלא הפכתם לאנשים טובים יותר ועמידים יותר בעקבותיהם. באלו דרכים ניתן להתחזק או להתנחם לאחר גירושין או אפילו בעיצומם.

1.      אתה עצמך:  גירושין יכולים להיות הזדמנות להיות אתה עצמך אחרי הרבה מאוד שנים, כבר אין צורך ללכת על קליפות ביצים או להעלים חלק מהאישיות שלך.

2.      מוותרים על הפחד:  יש כאלה המדווחים כי לאחר הגירושין הם הפסיקו לפחד ואף יותר חשוב מכך הפחד הפסיק לנהל להם את החיים.

3.      אומץ:  לצד התגברות על הפחד צומח גם אומץ גדול, כזה שמסוגל להזיז הרים.

4.      סומכים רק על עצמינו: גירושין הם הזדמנות ללמוד לסמוך על עצמך. התנסות טובה למי שנמצא בזוגיות מגיל צעיר או כאלה שהיו בזוגיות שנים רבות.

5.      לומר מה שאשר על ליבך:  בנישואין לעתים לא ניתן לומר כל מה שרוצים. פרידה וחיים לבד, לפחות לתקופה, משחררת את העקבות ומשחררת אנרגיה שהיתה נצורה שנים רבות.

6.      גבולות:  לעתים בנישואין הגבולות מתשתשים עד כדי כך שאחד הצדדים נעלם. גירושין הם הזדמנות נפלאה להציב גבולות ולתחום מחדש את הגוף והנשמה.

7.      להאמין בעצמך:  להיות לבד ולא בזוגיות מלמדת אותנו להאמין בעצמינו יותר.

8.      להרוויח:  יש המדווחים כי הם למדו שבסופו של דבר לא היה להם מה להפסיד אלא רק להרוויח. בזכות הגירושין הם זכו בעצמם מחדש, את העצמי האותנטי שלהם.

9.      להעריך את החיים: גירושין גורמים להעריך את החיים תוך הבנה שאדם יכול לקחת על עצמו את השליטה על חייו. נוצרת הרגשה כי ניתן להשיג את הצלחת החברה בתנאים שלי.

10.  להבין מה היא אהבה: גירושין גורמים להבין לעתים שהנישואים שלהם, רק בדיעבד או האהבה שלהם לא הייתה אמיתית, הגירושין גרמו לכך שתהיה הגדרה חדשה לאהבה. בזכות הגירושין מערכות היחסים הבאות יהיו חזקות יותר.

מרגישים שאתם זקוקים לתמיכה במסגרת גירושין או אפילו לקבל החלטה אם להתגרש או לא? בואו לשמוע על C.G.P- שיטת השלבים לשינוי בחיים. זוגיות, מקום עבודה, מגורים, חברים, משפחה, התנהגות. הכל אפשרי.

אהבתם? מוזמנים לשתף

אני מזמין אותך ליצור איתי קשר
לשיחה ראשונית ללא עלות

בה נדבר על מה הדבר המשמעותי שחשוב לך להתגבר עליו השנה
ואיך אני אוכל לעזור לאמן וללוות אותך בדרך.

לכתבות נוספות

לקביעת פגישה

אני מזמין אותך למלא פרטים ולקבוע איתי שיחת ייעוץ ללא תשלום.
בשיחה – נדבר על למה הגעת אליי, איך בנוי התהליך ומה חשוב לך לקדם…

רק צריך לכתוב שם, מייל וטלפון 
 ואז יופיע לך יומן שאפשר לסמן בו איזה יום ושעה נוח לך.

פתח צ׳אט
שלום,
איך אוכל לעזור?