פסח מצות וחופש פנימי

סיפור הבריחה החפוזה של בני ישראל ממצריים מעסיקה את היהדות כבר אלפי שנים. לכאורה מדובר על סיפור סטנדרטי של פליטים הנאלצים למצוא להם מקום חדש לאחר שהארץ מאסה בהם. בני ישראל ובהמשך היהדות המוכרת לנו, ניסו פעם אחר פעם להתערות ולהשתלב בארץ לא להם, עד שבשלב מסוים הוחלט להשמידם כליל, לא פחות.

הניסיון היהודי הזה של לעשות "כאילו" גם כשהכתובת חקוקה על הקיר הוא מצד אחד טראגי, אך מצד שני קשה להתעלם מההזדמנות הנקראת לגורל היהודי של לבחור בחופש כמוצא יחידי. בפסח היהדות עסוקה בללמד את עצמה שוב ושוב את שיעור החופש כדרך להישרדות תוך ויתור על הנוחות שבאכילת לחם, טיהור וקריאת האגדה.

הבחירה בחופש כמנגנון הישרדות בעידן המודרני

העבדות הייתה פה מאז ומתמיד וכנראה לא נפרד ממנה בקרוב. לשעבוד בעידן המודרני יש פנים חדשות וכבליה נסתרים מהעין אך מורגשים בלב. על החופש אבותינו היו צריכים להילחם וכמוהם גם אנו. כיום בעידן של השפעות מתוחכמות האתגר בלשמור על עצמיותנו הולך וגדל. לכן, אנו נדרשים לעמוד על המשמר ולהפעיל את הדמיון בכדי להבין מול מה אנו עומדים. לחצים לא סבירים בעבודה נטולת ביטחון, רעש בלתי פוסק מהסלולרי שלנו התובע את תשומת ליבנו וחובות גואים מול יוקר המחייה מספרים את סיפורינו רק קצה המזלג.

במהלך חיינו האינטנסיביים אנו נדרשים להחלטות מרובות ואלה נדרשות להיות מושכלות ונכונות. רובינו נתקלים במהלך חייהם בנפילה גדולה שאחריה יש לקום עם הרגליים לנער את האבק ולחזור למסלול במהירות. אך לא נדרשת נפילה בכדי "לאסוף" מטען שלילי וזה הולך ומכביד עם השנים. לכן, פעולות טיהור נדרשות מאתנו בכדי שנשתחרר מעול העבר. איך אפשר להשתחרר ממה שהיה ולהביט את העתיד באומץ?

מטפחים את הדמיון ובונים עתיד

בואו נודה לאמת, העבר אינו קיים כלל. המקום היחידי שבו מאוחסן העבר זה בזיכרונותינו. אין אנו מחליטים באופן מודע מה נזכור ומה לא, אך עם דמיון חכם נוכל לבחור מה לעשות עם המטען שברשותנו. דמיון מטופח יוכל לעזור לנו לפרש מחדש את מה שהיה ולהסיק את המסקנות הנכונות. הדמיון שלנו יכול לעזור לנו לצמוח או לנבול וזה רק עניין של ניסוח. טיפוח הדמיון נמצא בהישג ידינו ואתו נוכל להשתחרר מכבלי העבר וליצור עתיד טוב יותר על ידי הווה מנוהל בתבונה.

מתכנתים את המחשבה מחדש עם NLP

למזלנו פותחו טכניקות רבות לארגון החשיבה מחדש דרך הפסיכולוגיה, ניהול ארגוני ו NLP. בשונה מגישות תרפויטיות בפסיכולוגיה העוסקות ברווחתנו הנפשית, שיטת הNLP  מתמקדת בעיקר בהצלחה שלנו. השיטה פותחה תוך מעקב אחרי מצליחנים ומעוניינת לעזור לנו לנטרל חשיבה תבוסתנית ולחזק בנו את הגרעין המצליחני בתחום שמעסיק אותנו וזה לא חייב להיות קריירה.

רוצים לדעת יותר על הדרך שלכם להצלחה ושגשוג אישי? מעוניינים להשתחרר משעבוד העבר ולבנות עתיד טוב יותר? פסח זה זמן מצוין בשביל להתחיל לדבר בשפה פנימית חדשה ומשחררת. צרו איתי קשר עוד היום לתגליות חדשות על עצמכם ועל החופש הטמון בכם.

אהבתם? מוזמנים לשתף

אני מזמין אותך ליצור איתי קשר
לשיחה ראשונית ללא עלות

בה נדבר על מה הדבר המשמעותי שחשוב לך להתגבר עליו השנה
ואיך אני אוכל לעזור לאמן וללוות אותך בדרך.

לכתבות נוספות

דימוי עצמי- מהו דימוי עצמי נמוך ואיך מתמודדים איתו?

אימון אישי להצלחה - יוסי שטרית

ממך לא יצא כלום!!!

  אני זוכר את המשפט הזה שמלווה אותי כל חיי, המשפט שכל כך האמנתי בו והפך לדרך חיי, אני…

לקביעת פגישה

אני מזמין אותך למלא פרטים ולקבוע איתי שיחת ייעוץ ללא תשלום.
בשיחה – נדבר על למה הגעת אליי, איך בנוי התהליך ומה חשוב לך לקדם…

רק צריך לכתוב שם, מייל וטלפון 
 ואז יופיע לך יומן שאפשר לסמן בו איזה יום ושעה נוח לך.

פתח צ׳אט
שלום,
איך אוכל לעזור?