מהו דימוי עצמי

דימוידימוי עצמי – מהו דימוי עצמי נמוך ואיך מתמודדים איתו?

פתגם ידוע אומר שאדם הוא תבנית נוף מולדתו. אני מרחיב ואומר שהאדם הוא גם השתקפות של כל החוויות שעוברות עליו, ובני האדם הם למעשה המראות זה של זה. אבל בסופו של יום, כאשר אתה נשאר לבדך, אתה רואה את עצמך בדרך הייחודית שלך, וזו אולי תמצית הדימוי העצמי.

אני לא מרוצה מעצמי!

ייתכן שהיכולת והתפקוד שלך הם ברמה טובה ומשביעת רצון, ובכל זאת תרגיש שאתה מאכזב את עצמך או את סביבתך, שאינך מממש את הציפיות ממך ושהיית יכול להצליח יותר. תחושות ומחשבות כאלו מעידות על דימוי עצמי נמוך והן משפיעות לרעה על מצב הרוח ומלוות פעמים רבות בדכדוך ומרמור.

מצב זה הוא בהחלט לא כר טוב לשגשוג וצמיחה ואם הוא נמשך לאורך זמן, ייתכן שהתפקוד שלך אכן ייפגע. לכן חשוב להתייחס לסימנים הראשונים של דימוי עצמי נמוך, לא להתעלם מהם, לנסות להבין אותם ובמקרה הצורך, לפנות לקבלת טיפול מקצועי.

האם יש "מתכון סודי" לתיקון הדימוי העצמי?

בין אם אתה סובל מדימוי עצמי נמוך מאז ומעולם, או שאירוע נקודתי ערער את ביטחונך העצמי וגרם לך לפתח דימוי עצמי נמוך, אין תשובה אחת לשאלה איך משקמים דימוי עצמי נמוך. לכל אחד הדרך המיוחדת  שלו וה"מתכון הסודי" האישי שלו. המשותף לכולם הוא שטיפול בדימוי עצמי נמוך צריך לגעת בכל ההיבטים בחיים ולהביא לידי ביטוי את מגוון המרכיבים של אישיותך.

היה סלחן כלפי עצמך וכלפי אחרים

ובכל זאת, אם צריך לבחור מרכיב אחד שכל אדם זקוק לו כדי לתפקד, לאהוב את עצמו ולבנות לעצמו דימוי עצמי חיובי, הייתי בוחר בסלחנות.

אם תקבל את עצמך ואת האחרים כבני אדם עם חולשות ותדע לסלוח לעצמך ולהם, לא תצטרך לעסוק לאורך זמן בהכאה על חטא ובכעס על עצמך ועל הסובבים אותך בגלל טעויות שנעשו. את הזמן והאנרגיה שהתפנו, תוכל להפנות לתקשורת חיובית, לצמיחה ולבנייה.

במקביל, אל תשכח גם לפרגן לעצמך ולאחרים על הצלחות, תרשה לעצמך לשמוח בהצלחות שלך, תראה את חצי הכוס המלאה ושתה ממנה לרוויה.

זה אולי לא מושלם – אבל זה בהחלט הרבה מאוד!

לא תמיד תצליח לרָצות את כולם, אבל אם תפגין שביעות רצון מעצמך ומפועלך ותאמין בכך בלב שלם, תוכל לפתוח לעצמך מעגל חיובי שיביא אותך להיות בטוח בעצמך, מאושר ממי שאתה ומהתפקוד וההתנהלות שלך!

אם לפעמים אתה לא בטוח בדימוי העצמי שלך ובביטחון העצמי שלך אל תהסס לחלוק ולהתייעץ. אנחנו כאן עבורך !

 

אהבתם? מוזמנים לשתף

אני מזמין אותך ליצור איתי קשר
לשיחה ראשונית ללא עלות

בה נדבר על מה הדבר המשמעותי שחשוב לך להתגבר עליו השנה
ואיך אני אוכל לעזור לאמן וללוות אותך בדרך.

לכתבות נוספות

חרטה

"לו רק יכולתי להחזיר את הזמן ולהתחיל שוב, קצת אחרת" זאת אולי משאלת הלב הגדולה ביותר המקננת בליבו של…

קריירה תקועה או קריירה בתנועה?

כמה פעמים אמרת לעצמך שאתה כבר לא יכול יותר? שהעבודה הזאת לא בשבילך? כמה פעמים הרגשת שאתה באמת מסוגל…

לקביעת פגישה

אני מזמין אותך למלא פרטים ולקבוע איתי שיחת ייעוץ ללא תשלום.
בשיחה – נדבר על למה הגעת אליי, איך בנוי התהליך ומה חשוב לך לקדם…

רק צריך לכתוב שם, מייל וטלפון 
 ואז יופיע לך יומן שאפשר לסמן בו איזה יום ושעה נוח לך.

פתח צ׳אט
שלום,
איך אוכל לעזור?