איך יפית הצליחה לעבוד על הדימוי העצמי שלה והפכה למסמר הערב?

למה יפית פנתה אליי?

 

כשיפית התיישבה בכיסא בקליניקה שלי היא הייתה במשבר מאוד מאוד גדול בחיים שלה. היא סיפרה לי שיש לה בעיות של מצבי רוח משתנים. בדר"כ מצבי רוח שהיו מורידים אותה למטה. היא לא הייתה מצליחה לעשות שום דבר עם החיים שלה. היא הייתה נמצאת כל הזמן בתחושה של תקיעות, חוסר התקדמות וחוסר הצלחה. 

היא הייתה ללא זוגיות, לא התחתנה ואת האמת היא שיתפה אותי שלא באמת היו לה מערכות יחסים טובות עם גברים לאורך החיים שלה. 

 

מאיפה הגיע הקושי בדימוי העצמי שלה?

היא סיפרה לי שבמשך שנים, בכל הניסיונות שלה במערכות יחסים – לא היה לה ביטחון עצמי. היא לא הצליחה לראות את עצמה כמישהי שיכולה לתת ערך, ששווה משהו. באיזשהו מקום היא הרגישה כמו צל של עצמה. זה בא לידי ביטוי בכל תחום בחיים שלה, לא רק בזוגיות. גם מול המשפחה שלה, מול העבודה שלה. היא לא עבדה במה שהיא רוצה. היא בקושי הצליחה לבטא את עצמה. זה התבטא גם בטון הדיבור שלה. הדרך שבה היא דיברה. הקול שלה היה חלש, רועד, חושש, לא בטוח בעצמו. במהלך הפגישות שלנו ניסינו להבין מאיפה זה מגיע.

 

כשמקלפים – מוצאים דברים!

כשהתחלנו להעמיק יותר ולהיזכר במקרים דומים גילינו דברים. כשהייתה בגיל מאוד מאוד קטן היא עברה מערכות יחסים מתעללות מצד המשפחה שלה. כלומר מגיל קטן היא הייתה בתחושה שהיא לא מספיק טובה. משם התחזק לו חוסר הביטחון שלה והקושי עם הדימוי העצמי שלה. וכך עם השנים, זה משהו שהשפיע גם על מערכות יחסים שלה עם בני זוג. גם שם, היא נכלאה למערכות יחסים מתעללות. כשקיים אצלך חוסר ביטחון, זה משהו שעובר הלאה ונותן אפשרות לאנשים שקרובים אליך לנצל את זה.  היא הבינה שלאורך השנים, הדימוי העצמי שלה רק הלך ונשחק. 

 

עבודת חיזוק רצינית

לכן, במהלך הפגישות, חיזקנו את הביטחון שלה. לאט לאט היא הרגישה בעצמה שפתאום טון הדיבור שלה התחזק. היא התחילה לדבר בזקיפות ובעוצמה. באחד המפגשים היא באה אליי ואמרה לי שהיא מוצאת את עצמה יותר מדברת עם אנשים. היא מצליחה להסתכל להם בעיניים. משהו שהיא פחדה ממנו מאוד. היא לבד שמה לב לשינוי של עצמה. היא ממש הרגישה בעוצמה שנכנסה בה, והתחילה לדבר איתי גם על קריירה. היא חשפה שהאהבה הכי גדולה שלה זה עיצוב תכשיטים. במהלך השנים היא כל הזמן הלכה לסדנאות, למדה תכשיטנות, עיצבה תכשיטים אבל לא סיימה. כלומר לא היה אף תכשיט שהצליחה להתחיל ולסיים אותו. קראנו לזה יחד – 'מתחילה סדרתית'. 

 

הכל קשור בהכל – כמה שזה מרגש לגלות!

כשהבנו שכמו שהתייחסה למערכות יחסית כך היא התייחסה לתכשיטים שלה – זה היה מאוד פנימי. כל תכשיט שהתחילה לעצב היא ראתה בו כמו מערכת יחסים. היא לבד עשתה את ההקבלה והבינה שבגלל זה היא אף פעם לא רצתה לסיים שום תכשיט שלה. כעבור 4 חודשים, מרגע שהתחלנו בטיפול – הכל התחיל להשתנות. היא סיפרה לי על החלום שלה להתחיל לעצב תכשיטים. התחלנו לעבוד על זה באופן אינטנסיבי. נתתי לה את כל החיזוקים שהייתה צריכה והיא התחילה לקבל חיזוקים גם מהסביבה שלה. ובאמת – בחודש הרביעי של הטיפול שלנו היא כבר דיברה על תערוכה שהיא מתכננת ושהיא תזמין את המשפחה שלה. אותה משפחה שחוותה ממנה אירועים קשים. 

 

מה קרה חודשיים אחרי שסיימנו את המפגשים שלנו?

פתאום קיבלתי הזמנה לתערוכת תכשיטים של יפית! זה קרה! היה מרגש מאוד, הרגשתי כמו הורה בחגיגות המצווה. התהלכתי שם, הסתובבתי וראיתי שהיא הזמינה את כל המשפחה שלה. גם את אותם אנשים שסבלה מהם. הייתה ממש תחושה של סגירת מעגל. 

מאז, יפית מעצבת תכשיטים למחייתה. עזבה את העבודה שלה והקימה עסק בזכות עצמה. היה לנו סשן נוסף יותר ברמה העסקית. שם בנינו תהליכים של יעדים ומטרות, לוחות זמנים וכו'. והיא הצליחה גם להיפתח יותר ולהעלות את החשיפה שלה ברמה העסקית. קיבלה עוד ביטחון ויכולת להביא את עצמה לידי ביטוי בעולם. היא שחררה לסושיאל גם פוסטים ופעילויות פומביות, ואפילו עבדה על תערוכת תכשיטים נוספת.

אהבתם? מוזמנים לשתף

אני מזמין אותך ליצור איתי קשר
לשיחה ראשונית ללא עלות

בה נדבר על מה הדבר המשמעותי שחשוב לך להתגבר עליו השנה
ואיך אני אוכל לעזור לאמן וללוות אותך בדרך.

לכתבות נוספות

איך אני רואה או תופס את המציאות?

לפי הגישה הקלאסית של ניוטון (1687) העולם קיים בפני עצמו ללא כל קשר לאדם. אינשטיין (1879) טען כי העולם…

לקביעת פגישה

אני מזמין אותך למלא פרטים ולקבוע איתי שיחת ייעוץ ללא תשלום.
בשיחה – נדבר על למה הגעת אליי, איך בנוי התהליך ומה חשוב לך לקדם…

רק צריך לכתוב שם, מייל וטלפון 
 ואז יופיע לך יומן שאפשר לסמן בו איזה יום ושעה נוח לך.

פתח צ׳אט
שלום,
איך אוכל לעזור?