זהירות מחסום לפניך

חסימת רגשות מובילה לחסימת הטוב בחייכם

תארו לעצמכם מצב שבו כולם היו מביעים את עצמם באופן הכי ישיר ומלא, כמו.. בגן ילדים. צוחקים בקול גדול, רבים ומשליכים אחד על השני חפצים מכל הבא ליד ובוכים בכי תמרורים על חלב שנשפך. אכן מחזה מטריד מהסוג שאנו מכירים בעיקר בכבישים..
אנשים מבוגרים "מחונכים" לאיפוק. אנחנו עסוקים בלא להביע את עצמנו ואת מה שאנו חושבים במשך רוב שעות היממה. זאת בכדי שנוכל להתנהל עם אנשים אחרים ומערכות שפחות מתעניינות בנו באופן אישי, אלה יותר ברמה הפונקציונלית כמו בלימודים, עבודה ובסביבה הציבורית.
כתוצאה מכך, אנו מרגישים לעיתים קרובות מנותקים רגשית. זה בא לידי ביטוי בתחושת שעמום וחוסר רגש גם כלפי מה שבאמת חשוב ויקר לנו. הילד הביא לנו ציור מהגן שהכין במיוחד בשבילנו ואנחנו אומרים " תודה זה מקסים, מה ציירת?" אבל מרגישים ריקים מבפנים. בילינו בחופשה והיה "נחמד". מה נחמד? רק לפני מספר שנים היינו מתעלפים מהתרגשות מהנופים הקסומים והיחס ועכשיו זה רק "נחמד". מה השתנה?

קצת ויתרנו על עצמנו במורד הדרך

איפוק אכן חשוב להתנהלות בעולם המבוגרים המודרני. הבעיה מתחילה כשזה גולש לחיים האישים. כשהאיפוק נכנס הביתה מול בני הזוג והילדים אז מתחילים לשלם מחירים אישיים. "אני לא כועסת עליו שהשאיר מטבח מטונף" – אסדר בעצמי. "אני לא מתוסכל שהפסדתי מכרז" – אני גבר. לא התחשבו בי? לא נורא, מזניחים אותי? לא חשוב. למה להתעמת כשאפשר פשוט לוותר ולשתוק.
התנהלות רגשית פתוחה ואמיתית זה כוח

חסימת רגשות אינה מגיע ללא מחיר ואותו אני משלמים כל דקה בחוויית החיים שלנו ובשמירה על מקומנו ביחס לאחרים. מנכלים של החברות הגדולות ושועי עולם מפתיעים תמיד ברגשיות שלהם וביכולת שלהם לתקשר ולדבר עם הלבבות. הם יודעים שהתקשורת הרגשית שלהם מעניקה להם כח מול מערכות התקשורת ואלה מתגייסות בכדי להעניק להם תמיכה וסימפטיה ציבורית. הסיבה לתמיכה שהם נהנים ממנה נעוצה ביכולת שלהם להעביר אוטנטיות ולגרום לסביבה להזדהות איתם ועם מטרותיהם. אנשים כאלה שומרים על מקומם ומעצימים אותו בהבעה אנושית וכנה מול הסביבה ובחייהם האישיים.

מביעים רגשות בתבונה

היכולת שלנו להביע את עצמנו כמבוגרים הינה מגוונת ביותר ומאפשרת לנו להסביר את עצמנו צורה פתוחה, אמיתית וללא אלימות (בדרך כלל). תופתעו לגלות שהבעה חופשית ומכבדת עושה פלאים ליחס של הסביבה אליכם. אנשים ישמחו להתאים את עצמם לרצונות שלכם וישמחו לא פחות להביע את רגשותיהם הנגדיים. זאת מהותה של תקשורת טובה המובילה ליחסים טובים יותר עם הסביבה וכמובן בתוך המשפחה. הרבה יותר כיף לצאת לחופשה שנתית עם בני זוג שהם חברים אמיתיים שמזדהים אתכם וחווים אתכם ביחד. הרבה יותר פשוט לנהל משפחה שרואה אתכם באמת ומבינה אתכם כמו שאתם עם מה שחשוב לכם וגם מה שמטריד.

אנחנו כאן בשבילכם כמו תמיד.

אהבתם? מוזמנים לשתף

אני מזמין אותך ליצור איתי קשר
לשיחה ראשונית ללא עלות

בה נדבר על מה הדבר המשמעותי שחשוב לך להתגבר עליו השנה
ואיך אני אוכל לעזור לאמן וללוות אותך בדרך.

לכתבות נוספות

לקביעת פגישה

אני מזמין אותך למלא פרטים ולקבוע איתי שיחת ייעוץ ללא תשלום.
בשיחה – נדבר על למה הגעת אליי, איך בנוי התהליך ומה חשוב לך לקדם…

רק צריך לכתוב שם, מייל וטלפון 
 ואז יופיע לך יומן שאפשר לסמן בו איזה יום ושעה נוח לך.

פתח צ׳אט
שלום,
איך אוכל לעזור?