לעשות שינוי

changeהחלטת לעשות שינוי ? ברוך הבא לעולם הפחדים

הפחד מלעשות שינוי לעיתים משתק אותך ועלול להשפיע גם על תחומים אחרים ולא רק בנקודה שבה בחרת לעשות את השינוי, אתם מכירים את הבקרים האלה שאתם אומרים לעצמכם שזה לא הולך להיות היום הטוב שלי, או נקודה באמצע היום שבה אתה יושב ובוהה לתקרה או סתם ולא מבין מה עושים עכשיו? ועולות בך השאלות האם נכון ? האם כדאי? זה שווה את זה? מה יגידו עלי? איך אספר ל…?

 

הפחד מלהתחיל בשינוי

ואולי הייתי צריך בכלל להתחיל אחרת את המאמר: אני רוצה לעשות שינוי אבל אני מפחד, והאמת שלא משנה איך נסתכל על זה שינוי הולך יחד עם פחד. הנקודה שאנחנו כבני אדם אם כבר בוחרים לעשות שינוי אנחנו מסתכלים עליו כעל משהו מאיים וגדול וקצת בלתי אפשרי.

הפחד מהבחירה לבצע שינוי שאנחנו לא ממש יודעים מה יצא בסופו ולמה בעצם לשנות את המצב או הדבר הקיים, אותו אני כבר מכיר גם הטוב שיש בו וגם את הרע שיש בו. ומה יהיה אם נכשל ולא נצליח?

מהו פחד ?

חשוב בשלב זה להבין שיש שני סוגי פחדים יש את הפחד האמיתי זה שעומד ברגע זה מול ענינו כמו חלילה מוות או תאונה, משהו שלא ניתן לשנותו הוא עובדה קיימת. וכאן כוח ההישרדות שלנו מתעורר. הפחד השני שגם כאן כוח ההישרדות שלנו מתעורר, אך כאן הוא קופץ כתוצאה ממשהו לא אמיתי וזה לא באמת קורה, כמו בסיטואציה של הרצון לעשות שינוי, אני לא באמת יודע מה ילד יום ? או אם השינוי שבחרתי אכן עומד לקרות להצליח ?, וכאן גם נכנסת למשוואה יצירת הדמיון בדיוק כמו להחליף מקום עבודה, להחליף סגנון של תספורת, פגישה עיוורת זהו הפחד ממשהו שלא נודע וזהו פחד לא אמיתי.

תכנון מוקדם

על מנת לעשות את השינוי אנחנו זקוקים לתכנון מוקדם, הכוונה לרכך את גודל השינוי ועל ידי כך להרגיע ולמתן את הפחד ובאמצעותו להביא את עצמי למצב של מוכן ורגוע יותר, שינוי גדול או קטן עבור התת מודע שלנו מספיק כדי להוציא אותנו מאיזון ולכן חשוב לפשט אותו ולחלק אותו לתתי נושאים או רעיונות כך שכל דבר לא יראה כמאיים או ייתפס כגדול ובלתי אפשרי, כמו כן עלינו לקבוע לוחות זמנים ולנקוט בפעולות מידיות.

פעולות

למרות הפחד עלינו להבין שיש לפעול ושאנחנו מבינים ממה מונע הפחד אנחנו מודעים לו ואז הדרך קלה יותר, ברור כי הפחד לא יעלם והוא יישאר אך עלינו להתייחס אליו באהדה זהו יצר ההישרדות שלנו וההגנה שלנו ואל לנו להתעלם ממנו ולהפך עלינו להתחיל לקבלו.

אני כאן כדי להקשיב לך, להבין אותך ולסייע לך בהתמודדות היום יומית שלך. יחד נעשה זאת באופן שיקדם אותך ויביא אותך לשלב הבא אליו אתה שואף.

יוסי שטרית – בנתיב אחר

052-5555466

אהבתם? מוזמנים לשתף

אני מזמין אותך ליצור איתי קשר
לשיחה ראשונית ללא עלות

בה נדבר על מה הדבר המשמעותי שחשוב לך להתגבר עליו השנה
ואיך אני אוכל לעזור לאמן וללוות אותך בדרך.

לכתבות נוספות

כל זה האגו שלנו

תמיד אומרים לכם לא להיות קורבן, לא לבכות על חלב שנשפך, ואני אומר ההפך. כייף לבכות ולילל אכלו לי…

לקביעת פגישה

אני מזמין אותך למלא פרטים ולקבוע איתי שיחת ייעוץ ללא תשלום.
בשיחה – נדבר על למה הגעת אליי, איך בנוי התהליך ומה חשוב לך לקדם…

רק צריך לכתוב שם, מייל וטלפון 
 ואז יופיע לך יומן שאפשר לסמן בו איזה יום ושעה נוח לך.

פתח צ׳אט
שלום,
איך אוכל לעזור?