איך להתעורר בבוקר עם תחושת ניצחון

מכירים את התחושה הזאת שמתעוררים בבוקר ואין חשק לצאת מהמיטה. כמה פעמים יוצא לכם לקום בבוקר עייפים מדוכדכים, בחוסר אנרגיה, למרות שמצפה לכם יום מלא בפעילות שתיכננתם כמו לצאת לעבודה ואולי פגישות שתכננתם לקידום העסק. ודווקא אז התחושה הזאת מציפה אתכם ואתם מרגישים בנפילה.

 היזכרו לרגע בתחושת כישלון שעוטפת אתכם אחרי פעולה שהיו לכם ציפיות גבוהות והייתם בטוחים שזה הולך להיות הדבר הבא שלכם, אך הסתבר אחרת.

לא פעם אנחנו קוראים או רואים סרטונים על אנשים שמצליחים מאוד, אנשים יוזמים עם מוטיבציה גבוהה מחייכים, שמחים, צוחקים, קופצים ולרגע אנחנו שוכחים שגם אנחנו כאלה לא מעט פעמים, אך קל לנו להיזכר דווקא ברגעים שבהם אנחנו בתחושות פחות טובות. המציאות המשתקפת אלינו מתוכניות הטלוויזיה, פייסבוק, יוטיוב או מכל מדיה אחרת אינה בהכרח נכונה. אך היא כן מראה לנו את הפער השיקרי בין מה שאנחנו רואים לבין המציאות והיא זו שבהרבה מהמקרים שמה אותנו במקום חלש, במקום שבו לעיתים הערכה עצמית שלנו נפגעת. כולנו מכירים את אותם אלה שבונים מיזמים שמצליחים מאוד, אנשים מעוררי השראה ואנו מתפתים להסתכל שוב ושוב על ההישגים ושוכחים לרגע להסתכל על הדרך שהם עשו עד שהגיעו לפסגה.

כמה פעמים יזמנו משהו שידענו שהוא יכול להיות בעל ערך אך משום מה לא הצלחנו להביא אותו החוצה וזה עורר בנו את תחושת הכישלון.

אנחנו הולכים לישון בלילה ולפעמים יש לנו תהיות, מחשבות שמביאים לנו לנדודי שינה או אף להתעורר באמצע הלילה וכאשר מגיע הבוקר וזה הזמן לקום להתארגן ולצאת לעוד יום, התחושה שעוטפת אותנו היא של כובד חוסר אנרגיה ומוטיבציה.

הנה כמה דברים שיכולים לשנות את התמונה:

כאשר מתעוררת תחושת הכישלון עלינו לזכור שאין מדובר בנו, אלא מדובר בפעולה שנקטנו ואותה תמיד אנחנו יכולים לשפר, חמלה עצמית היא היכולת לבנות ערך עצמי וחוסן שאינו מותנה אם הפעולה הצליחה או נכשלה.

הלקאה עצמית המקום השיפוטי הביקורתי שלנו כלפי עצמנו מונעת מאיתנו את היכולת לסלוח לעצמנו, סליחה היא יכולה להיות אחת מהמתנות הנפלאות ביותר שיעזרו לנו להתאושש מרגעים שבהם פחות הצלחנו.

ואם כבר נתקלנו בתחושת הכישלון, במקום להאשים את עצמי ולראות את התוצאה שנכשלה ולומר לעצמי נכשלתי בלימודים, נכשלתי בזוגיות, נכשלתי בעסק ויש לכך דוגמאות רבות אני יכול לתקשר זאת אחרת ממקום חומל אוהב ממקום של רצון לצמוח. כמו לומר לעצמי מהיום אני השתפר ביכולת התקשורת שלי אם בן או הבת זוג שלי היום 7 תוכנית לבניית דרך נוספת להצלחה העסקית שלי. אפשר ללמוד מכישלונות.

די להיות קורבן! כאשר אני מתמקד בחוסר באי הצלחה בכישלונות אני חי בעבר שלי מתוך הסתכלות שוב ושוב על אותן פעולות על אותם דברים שרציתי ליצור ולא הצלחתי. במקום להתחיל להתמקד בדרך ביכולות שלי בערכים שמובילים אותי הוא בחוסן שלי לקום ולפעול שוב ואולי בפעם הבאה אעשה זאת טוב יותר.

לחיות את ההווה את הרגע הזה להתחיל להסתכל בעיניים טובות זו אינה קלישאה זהו אפשרות שניתנה לי לחיות את ההווה אינו מותיר מקום ל שיפוטיות או ביקורתיות כי אני חי את הרגע הזה זמן שאין בו מקום ל עבר או לעתיד.

אם אתם מזהים שאתם כבר במקום הזה מזמין אתכם לשיחת ייעוץ ללא עלות בקישור המצורף.

יוסי

 

לקביעת פגישה

אני מזמין אותך למלא פרטים ולקבוע איתי שיחת ייעוץ ללא תשלום.
בשיחה – נדבר על למה הגעת אליי, איך בנוי התהליך ומה חשוב לך לקדם…

רק צריך לכתוב שם, מייל וטלפון 
 ואז יופיע לך יומן שאפשר לסמן בו איזה יום ושעה נוח לך.

פתח צ׳אט
שלום,
איך אוכל לעזור?