מה רמת הסטרס שלך?

בניסוי מעניין החוקרים מדדו את רמות הורמוני הסטרס של קופצים מנוסים בצניחה. אין ספק כי קפיצה ממטוס הוא גורם מלחיץ! אך באופן מוזר, רמות הורמוני הלחץ שלהם היו תקינות. לאחר מכן נמדדו רמות הורמוני הלחץ אצל אנשים שקופצים בפעם  הראשונה  והן אצל המדריכים שלהם. הם מצאו הבדל גדול! ביום שלפני הזינוק, רמות התלמידים היו תקינות ואילו רמת הסטרס אצל המדריכים היו גבוהות מאוד. ביום הזינוק, רמות התלמידים היו גבוהות מאוד, בעוד שאצל המדריכים היו תקינות.

הם הגיעו למסקנה ש-24 שעות לפני הקפיצה,  הציפייה של המדריכים  הביאה לרמות גבוהות יותר של הורמוני הלחץ, כי הם ידעו למה לצפות. והתלמידים התעלמו ופחות היו עסוקים בזה. אך ביום הזינוק, רמת הורמוני הסטרס אצל התלמידים גברו והתעצמו  ובקרב המדריכים היו נמוכות.

 

כל אחד חווה סטרס בצורה שונה. איך אתה יודע מתי אתה בסטרס? במה המחשבות או ההתנהגויות שלך שונות מזמנים שבהם אתה לא מרגיש בסטרס?

מספר טיפים להתמודדות עם סטרס

בשלב הראשון זהו את מקורות הלחץ שלכם. אילו אירועים או מצבים מעוררים רגשות מלחיצים? האם הם קשורים לילדים שלכם, למשפחה, לבריאות, להחלטות כלכליות, לעבודה, לזוגיות או למשהו אחר?

בשלב השני למדו את סימני הלחץ שלכם. אנשים חווים לחץ בדרכים שונות. ייתכן שיהיה לכם קשה להתרכז או לקבל החלטות, תחושת כעס, עצבים או חוסר שליטה, או תחוו כאבי ראש, מתח שרירים או חוסר באנרגיה.

בשלב זה עליכם ללמוד ולהכיר הכירו כיצד אתם מתמודדים עם לחץ. האם אתם אימצתם  לעצמכם הרגלים שאינם בריאים כמו עישון , אלכוהול, אכילה מוגזמת או אובדן תיאבון. בדקו האם זו התנהגות שגרתית, או שהיא ספציפית לאירועים או מצבים מסוימים? שימו לב האם אתם מבצעים בחירות שגויות ברגעים בהם אתם מוצפים?

מה עושים?

חשוב למצוא דרכים להתמודד עם סטרס. יש פעילויות המוכחות שיעילות אשר מפחיתות מתח כגון מדיטציה, פעילות גופנית או דיבור עם חברים או משפחה. זכרו שאנחנו לעיתים אלה שיוצרים הרגלים שאינם מטיבים עמנו  ועם הזמן יכולות להיות קשות לשינוי. דאגו לעשות סדר ואירגון בדברים ואל תיקחו על עצמכם יותר מדי בבת אחת. התמקדו בשינוי הרגל אחד בלבד בכל פעם.

דאגו לאכול נכון, לישון מספיק, לשתות הרבה מים ולעסוק בפעילות גופנית סדירה. פעילויות כמו יוגה, הליכה קצרה, הליכה לחדר כושר או ספורט שישפר את הבריאות הפיזית והנפשית שלכם. קחו חופשות קבועות או הפסקות אחרות מהעבודה. לא משנה כמה החיים יהיו קדחתניים, פנו זמן לעצמכם – גם אם זה רק דברים פשוטים כמו קריאת ספר טוב או האזנה למוזיקה האהובה עליכם.

קבלת עזרה מחברים ובני משפחה תומכים יכולה לשפר את יכולתכם להתמודד עם סטרס. אם אתם ממשיכים להרגיש מוצפים, יש לשקול לפנות לעזרה מיקצועית, שיוכלו לעזור לכם להתמודד טוב יותר עם הסטרס ולשנות התנהגויות שאינן מיטיבות עמכם.

אם אתם מזהים שאתם כבר במקום הזה מזמין אתכם לשיחת ייעוץ ללא עלות בקישור המצורף.

יוסי

 

אהבתם? מוזמנים לשתף

אני מזמין אותך ליצור איתי קשר
לשיחה ראשונית ללא עלות

בה נדבר על מה הדבר המשמעותי שחשוב לך להתגבר עליו השנה
ואיך אני אוכל לעזור לאמן וללוות אותך בדרך.

לכתבות נוספות

וואו כמה מרגש…

מצורף מכתב שקיבלתי ממתאמנת שלי שאני מלווה  בחודשים האחרונים. בעיני זה רגע מושלם שמראה לך שהדרך בה בחרת ומה…

לקביעת פגישה

אני מזמין אותך למלא פרטים ולקבוע איתי שיחת ייעוץ ללא תשלום.
בשיחה – נדבר על למה הגעת אליי, איך בנוי התהליך ומה חשוב לך לקדם…

רק צריך לכתוב שם, מייל וטלפון 
 ואז יופיע לך יומן שאפשר לסמן בו איזה יום ושעה נוח לך.

פתח צ׳אט
שלום,
איך אוכל לעזור?