רשימת טיפים למציאת מקום עבודה

חג העצמאות בפתח וזאת הזדמנות להיזכר שפעם היה מישהו שישב (במרפסת?) והחליט שהוא יכול להגשים חלום של מדינה יהודית עצמאית. לעצמאות כלכלית רובנו לא הצלחנו להגיע, אבל עבודה נחמדה זה לא בקשה גדולה מידי עבור כל אחד.

אחד הרגעים המפתיעים עבור אנשים בוגרים ומנוסים זה השקט המשתרר אחרי שליחת עשרות קורות חיים. בעבר זה היה הרבה יותר קל, היינו מוצאים מספר הצעות עבודה שמוצאות חן בעייננו שולחים קורות חיים ושבוע אחרי זה היינו מתחילים לעבוד. מה השתנה מאז? האמת די הרבה..

עולם העבודה השתכלל מאד בשנים האחרונות ונוטה להיות דינאמי הרבה יותר מבעבר. משרות רבות שהיו פנויות הפכו למשרות פרילאנסר ולכן היצע המשרות הקיימות הצטמצם. לכן התחרות כיום על משרה "מכובדת" עלתה משמעותית. בתחרות הזאת יש יתרון מסוים לצעירים. אלה בעלי תביעות שכר צנועות שכן הם רוצים "להתברג" בנישה חדשה ומעסיקים רבים מעדיפים מישהו צעיר שיישאר איתם שנים רבות. מעסיקים רבים אחרים מודעים לעובדה שאנשים מבוגרים נאמנים לעבודתם הרבה יותר ומקרינים מניסיון החיים שלהם. זה המקום הנחשק שכל אדם בוגר היה רוצה לעבוד.

אז כשהתחרות רבה הטריקים הישנים כבר לא מספיקים וצריך להתחיל לבלוט מעל ערימת קורות החיים. בואו נלמד להכיר מספר טיפים פשוטים שישכללו את היכולות שלנו למצוא את המשרה שרצינו.

קבלו 6 טיפים לליטוש קורות החיים שלכם:

  • דיוק – מכינים "ארסנל" של קורות חיים הממוקדים מטרה, תלוי בסוג המשרה אליה פונים. הכוונה שיש ליצור מספר וורסיות של קורות חיים המותאמים בדיוק לתפקידים בהם אנו מעוניינים.
  • רשימת קשרים – הכוונה היא שלכל אחד מאיתנו יש הרבה אנשים שהוא מכיר ממעגלי החיים השונים יש ליצור רשימה של המעגל הקרוב – מעגל ראשון זה המשפחה, מעגל שני הינו חברים, והמעגל השלישי מורכב מאנשים מהעבר בצבא, לימודים, ורשימה שבה אנשי מקצוע שאיתם אני בא במגע כגון סוכן ביטוח, ספר ועוד.
  • רשתות חברתיות – אנשים אוהבים לעזור. הרשתות החברתיות, פייסבוק, לינקדאין ורשתות נוספות, מאד מועילות במציאת עבודה, הדבר נכון במיוחד כשאתם פעילים בקבוצות מסוימות ומוערכים. למעשה משרות רבות כיום מושגות אך ורק דרך הרשתות החברתיות במיוחד בעולם הפרסום.
  • התנהלות חברות השמה – שמירה על קשר עם חברות השמה אחת לשבועיים. זה אומר טלפונים יזומים וזאת בכדי למנוע מצב כמעט וודאי שבו לא ישכחו אותנו וקורות החיים שלנו יצללו לתחתית הרשימה. אנשים אוהבים שזוכרים את שמם, אז כן.. "שלום עדי מה שלומך?" "חג עצמאות שמח יניב".
  • יוזמה אישית – אין טעם להמתין לפרסום הצעות עבודה. עדיף להציע לפני שהעניין צף ולחסוך את המרדף אחר המשרה יחד עם רבים וטובים. אספו שמות של גופים שיכולים להתעניין בכם ופנו אליהם באופן יזום. מקסימות יגידו לכם, כן!

כן.. כל אחד יכול למצוא עבודה המתאימה לכישורים וליכולת האישית. לפעמים בשביל לצאת לחופשי צריך לעשות סוויצ' קטן במוח. וכמאמר השיר "אי אפשר לקבל כל מה שרוצים, אך לפעמים תוכל לקבל את מה שאתה צריך". שמי יוסי, ליעוץ והכוונה במציאת עבודה חדשה פנו אלי וביחד נמצא נתיב חדש לחופש שלכם. חג עצמאות שמח.

יוסי שטרית- בנתיב אחר

אהבתם? מוזמנים לשתף

אני מזמין אותך ליצור איתי קשר
לשיחה ראשונית ללא עלות

בה נדבר על מה הדבר המשמעותי שחשוב לך להתגבר עליו השנה
ואיך אני אוכל לעזור לאמן וללוות אותך בדרך.

לכתבות נוספות

מי באמת כותב את סיפור חייך?

במהלך עבודתי אני נתקל באנשים ובסיפורים שונים. כולם נושאים את חוויותיהם האישיות.ההצלחות, הכישלונות, החלומות והאהבות. אני מזהה הבדל עצום…

מה אנחנו יודעים על חרדה?

מה אנחנו יודעים על חרדה? אבל חרדה אמיתית, כזו המלווה בתחושה בלתי נעימה של פחד מהול במתח. חרדה המלווה…

לקביעת פגישה

אני מזמין אותך למלא פרטים ולקבוע איתי שיחת ייעוץ ללא תשלום.
בשיחה – נדבר על למה הגעת אליי, איך בנוי התהליך ומה חשוב לך לקדם…

רק צריך לכתוב שם, מייל וטלפון 
 ואז יופיע לך יומן שאפשר לסמן בו איזה יום ושעה נוח לך.

פתח צ׳אט
שלום,
איך אוכל לעזור?