הסודות של הגוף והנפש

כבר ידוע לכל שפעילות ספורטיבית מסייעת משמעותית בהתמודדות עם משברים, לחצים וחרדות. לא פעם בקליניקה אני שולח את מטופליי פשוט לעשות ספורט, והם שיושבים מולי מעט מופתעים "הליכה? ריצה? ואיך זה בכלל קשור למה שאני חווה עכשיו?"

כשאנחנו חרדים ופוחדים אנחנו לרוב רוצים לעסוק אך ורק בזה. חלק מהסוד זה להסיט את הדיון וההתעסקות בחרדה ולהתחיל להכניס ליומן הרגלים קבועים וטובים. ספורט לדוגמא הוא אחד כזה. פעילות גופנית מפרישה חומרים במוח כמו סרוטונין, דופמין, ונוראפינפרין חומרים חשובים המשפיעים על האנרגיה שלנו ומצב הרוח. חשוב מאוד להתמיד בפעילות הגופנית ולקבע אותה כהרגל של 20 דקות ביום – זאת יכולה להיות הליכה, ריצה, שחייה או כל פעילות ספורט שאתם אוהבים.

הקשר בין פעילות גופנית לחרדות

יש המון סוגי חרדות: חרדות חברתיות, חרדות נטישה, חרדות ביצוע, חרדות מהצלחה וכשלון, ועוד… כל החרדות יורדות בעוצמתן באופן דרמטי כבר לאחר מספר אימונים גופניים. רמת החרדה צונחת משמעותית כאשר הופכים את האירובי, הריצה או כל פעילות ספורטיבית שתבחרו להרגל. מחקרים רבים מצביעים על זרימת הדם לגוף, על הטמפרטורה החדשה שהספורט מביא ועל האנדורפינים שמופרשים למוח כעל אלו שמופקדים על בלימה והפחתת החרדה. ספורט משולב עם תזונה נכונה הוא כלי יעיל מאוד בהפחתה של חרדה ואף דכאון. מאכלים עתירי שומן, סוכרים וקפאין עלולים לייצר ולהגביר חרדות ולחצים. ההמלצה היא להמנע ולהפחית במיוחד בתקופה שבה חווים התקפי חרדה. ככל שתתמסרו ותאמצו לכם הרגל ספורטיבי ותשלבו איתו תפריט משלים לגוף אתם תראו תוצאות מהר מאוד.

דמיון מודרך וnlp

עוד כלי נהדר להפחתת לחצים וחרדות הוא הדמיון המודרך. אנו למעשה רותמים את כוח הדמיון שלנו באופן מודע ליצירת שינוי חיובי ומעורר בחיינו. המוח שלנו אינו מבדיל בין מציאות לדמיון ולכן אם אנו נדמיין סיטואציה מרגיעה ונעימה הגוף שלנו ירגע. הדיאלוג הזה עם התת מודע הוא כלי נפלא בהתמודדות עם משברים, דכאון, חרדות ולחצים. הNLP מנסה "לסגור מעגלים", לצאת לתקופה חדשה, לנקות את העבר, והוא משתמש גם בדמיון המודרך כדי להשפיע על המוח שמחכה רק לפקודות שלנו, האם להמשיך עם החרדות או לייצר מציאות חדשה נעימה וטובה יותר.

אהבתם? מוזמנים לשתף

אני מזמין אותך ליצור איתי קשר
לשיחה ראשונית ללא עלות

בה נדבר על מה הדבר המשמעותי שחשוב לך להתגבר עליו השנה
ואיך אני אוכל לעזור לאמן וללוות אותך בדרך.

לכתבות נוספות

מדוע מערכות היחסים שלנו חשובות בדרך לשינוי

אם אתה קוראים קבועים של בלוג בנתיב אחר, רוב הסיכויים שאתם מחפשים דרך כדי לשפר את עצמכם. אתם מנסים…

לקביעת פגישה

אני מזמין אותך למלא פרטים ולקבוע איתי שיחת ייעוץ ללא תשלום.
בשיחה – נדבר על למה הגעת אליי, איך בנוי התהליך ומה חשוב לך לקדם…

רק צריך לכתוב שם, מייל וטלפון 
 ואז יופיע לך יומן שאפשר לסמן בו איזה יום ושעה נוח לך.

פתח צ׳אט
שלום,
איך אוכל לעזור?