המאמר הזה הוא הצעד הראשון שלך לשינוי

 הצעד הראשון שלך לשינוי

שינוי יכול להפוך את החיים מן הקצה אל הקצה. מצד שני שינוי לא חייב להיות כזה דרסטי. הוא יכול להיות קטן, אבל עם משמעות גדולה מאוד. ישנם אנשים שלא נוח להם לעשות שינויים, ישנם אנשים שמפחדים לעשות שינויים וישנם אנשים שהיו מאוד רוצים לעשות שינוי אבל לא יודעים בדיוק איך.

חמישה שינויים קטנים שאולי לא חשבתם עליהם שיעזרו לכם לעשות שינוי מבלי כמעט לעשות אותו. קסם? כן, יכול להיות.

1.      להעריך את מה שיש לנו בחיים שלך על בסיס יומי

נשמע כל כך פשוט אבל אם נשים לב, נראה כי לעיתים די קרובות אנו מתעסקים עם מה שלא טוב במקום עם מה שכן טוב ויש הרבה, אם רק נסתכל. יתירה מכך, מה שאנו מעוללים לעצמינו ברפרוף האינסופי בפרופילים של החברים שלנו ברתשות החברתיות, רק מעמיק את תחושת האכזבה או הכישלון שלנו למראה החיים ה"מושלמים" של החברים שלנו. אך הכל למראית עין. אז מה עושים כדי להתחיל להתבונן על דברים חיוביים אצלנו בחיים? רושמים! קחו עט ומחברת, חלקו אותה לימים שבשבוע וכתבו 3 דברים שאתם מעריכים בחיים שלכם בכל יום. פשוט. עשו זאת על הבוקר, כך היום שלכם צפוי להיראות אחרת.

2.       הראו יותר פגיעות

החמא למישהו לפחות פעם אחת ביום, לגברת שיושבת לידך באוטובוס, או לאדם שעומד לפניך בקופה בסופרמרקט. במקום לחשוב על משהו חיובי שאתה מרגיש אליהם, אמור להם. בזמן שאתה אוכל ארוחת בוקר עם החבר הכי טוב שלך ביום שישי, אמור לו שהוא מאוד חשוב לך ואתה שמח מאוד שהוא חבר שלך. ספר להורים שלך שאתה לא יודע איך יש לי לעזאזל היתה להם כל כך הרבה סבלנות עבורך או למתמחה במשרד שלך, זרוק לו הערה שאתה רואה כמה הוא עובד קשה, כאשר בסופו של דבר דברים יקבלו הרבה יותר קלים.

3.   הרגישו יותר בנוח בעור שלכם

הוסיפו 10 דקות לאימון שלכם. אם לא באופן קבוע אימון, נסו להתאמן רק 10 דקות, שלוש פעמים בשבוע. אתם יכולים לצפות בשני סטים של פרסומות בזמן שאתם ממתינים לתוכנית שתחזור. עשו קצת קפיצות, שכיבות סמיכות, סקוואטים. בכל שבוע, הוסיפו עוד 10 דקות עד שתמצאו את רוטינת האימון הגופני המתאימה לכם.

4.      התחברו מחדש עם אנשים בחייכם.

כבו את המדיה החברתית שלכם במשך שבוע והיכנסו למדיניות "אין הודעת טקסט". אנשים חושבים שהם יודעים כל מה שקורה בחיים שלכם, כי הם רואים את מה שאתם מפרסמים בפייסבוק או טוויטר – ולכן הם יוצרים איתכם קשר לעתים רחוקות כדי לראות מה אתה עושה או אפילו כבר לא שואלים אתכם מה אתם עושים כשהם נתקלים בכם ברחוב. התקשרו לאנשים שמזמן לא שמעת את קולם. אמרו להם שהתקשרתם ללא סיבה רק כדי לשאול מה שלומם.

5.  בצעו שינויים קטנים בשגרת היום יום שלכם

כאשר הימים מתחילים להתמזג יחד ואתם מרגיש שאתם לא יכולים לשנות הרבה בשל לוח הזמנים הצפוף שלכם, אתם מוזמנים ליזום שינוי קטן בבוקר של כל יום, נסו לשים בושם שונה בכל שבוע. השתמשו בבקבוק שלא נגעתם בו הרבה זמן או התקשרו לחבר ולראות אם הם היינו רוצים להחליף איתכם בקבוקים לשבוע אחד בלבד. עשיית דבר פשוט כמו החדרת ריח חדש לתוך החיים, גורם להרגיש כאילו מתחילים את השבוע עם התנסות חדשה לגמרי.