בין זהות עצמית לפחד וחרדה

מה אתם חושבים על עצמכם? האם אתם רואי שחורות? דואגים בצורה כרונית? האם אתם אוהבים להשתתף במה שהחיים מציעים או רק להביט מהצד?

הדיאלוג הפנימי המתקיים בתוכנו הוא צרור המפתחות החשוב ביותר בחיים. כבני אדם עם מודעות אנו יכולים לבחור, להחליט, לשנות בכל רגע נתון וכך למעשה להשפיע בצורה רגשית על חיינו. במצבים הלא מודעים שלנו אנו יכולים להיות אנשים שמבקרים את עצמם כל הזמן, מאשימים, כועסים וכואבים. אלו יכולות להיות פרשנויות אשר מגיעות מחוויות ישנות שחווינו – לעיתים אף מהילדות. למעשה הדימוי העצמי שלנו משפיע במידה רבה על חיינו ולנו הכוח והיכולת לשנות את הדימוי. נכון, אנחנו יכולים שנים להיות שבויים של הדימוי. זאת אומרת שאנחנו קצת רצים "אחרי הזנב" של עצמנו. דימוי עצמי יכול להתבטא בכל אספקט בחיינו – עבודה, זוגיות, קריירה, הגשמה ועוד.. אם אנחנו אנשים עם דימוי שלילי ונמוך זה יכול לקבל ביטוי בצורה של מניעה ממפגשים חברתיים, ריצוי, אי הבעת דעה, וכמובן לגרום לנו לשקוע לעצב, מצב רוח רע, דיכאון.

הזהות שלנו היא התפיסה שלנו את עצמנו ואיך אנו חושבים שהחברה תופסת אותנו. הזהות מתפתחת מהלידה כחלק מההתפחות הרגשית וכל עוד אנו חיים הזהות ממשיכה להתפתח כאשר סביב גיל הנעורים היא מגיעה לשלביה החשובים – אלו המעצבים את מה שנחשוב ונרגיש על עצמנו ואת מה שנחשוב ונחווה עלינו מהסביבה המקיפה אותנו.

תקופה של חרדות בחיים תופסת אותנו לרוב "לא מוכנים". פתאום גל של פחדים שמציף אותנו ומשבש את מהלך החיים התקינים. הסיפור עם החרדות מספר באופן עקיף את הסיפור שלנו. אנחנו למעשה מייצרים את החרדות לרוב כדי "להגן" עלינו מסערה אחרת שמתרחשת. חרדות הם למעשה מעין מנגנון הגנה שאנחנו מייצרים ומעדיפים להתמודד מולו. כשבן אדם עוזב את מקום עבודתו אחרי שנים, במקום שיתחיל לחפש עבודה חדשה ויחשוב חיובי לעיתים הוא ישקע בפחדים חרדות. זאת אומרת שהפרשנות שלו לאירוע שהתרחש בחייו יוצרת את החרדות. החרדות מופיעות כי האדם מפרש את התקופה הזאת ככזאת.

בעולם הריפוי של הNLP מפנימים עם המטופל את העובדה שאת האירוע החיצוני לא ניתן לשנות אך את הפרשנות והתגובה הפנימית בהחלט ניתן לשנות. לעיתים התגובות הפנימיות נובעות מאדם עם דימוי נמוך ועם שנים ארוכות של  "סיפורים שליליים" על עצמו שרק מתעצמים בתקופה של חרדות. מהמקום הזה יש לחזור מעט אחורה ולאתר את דפוסי החשיבה השליליים – אלו המתרגמים את האירועים בחייו לפחדים וחרדות.

לNLP כלים מרתקים וייחודיים שמטפלים בדיוק במקומות האלו, בהם הפרשנות והדימוי העצמי זקוקים לתסריט חדש ותיקון. אלו דברים שבהחלט ניתן לתקן באמצעות מספר מפגשים קצרים שמשנים את נקודת המבט, המודעות, ולמעשה את החיים שלנו.

אהבתם? מוזמנים לשתף

אני מזמין אותך ליצור איתי קשר
לשיחה ראשונית ללא עלות

בה נדבר על מה הדבר המשמעותי שחשוב לך להתגבר עליו השנה
ואיך אני אוכל לעזור לאמן וללוות אותך בדרך.

לכתבות נוספות

התמודדות עם זוגיות במשבר

זוגיות במשבר מביאה איתה התמודדות מורכבת – רגשית, חברתית וכלכלית. תהליך האימון הוא מרחב אישי שלך להתייעצות, הדרכה במבוך…

לקביעת פגישה

אני מזמין אותך למלא פרטים ולקבוע איתי שיחת ייעוץ ללא תשלום.
בשיחה – נדבר על למה הגעת אליי, איך בנוי התהליך ומה חשוב לך לקדם…

רק צריך לכתוב שם, מייל וטלפון 
 ואז יופיע לך יומן שאפשר לסמן בו איזה יום ושעה נוח לך.

פתח צ׳אט
שלום,
איך אוכל לעזור?