כיצד לשרוד משבר

טיפול בטראומות

כל סוג של משבר הוא סביב אובדן, הדרך כיצד אתה מתמודד האובדן יקבע מי אתה ולמי תהפוך. כל אחד מאיתנו מתמודד עם אובדן ומשבר באופן שונה. זה קל לעתים רחוקות, אחרת לא היינו קוראים למה שאנו עוברים משבר והדרך שאנו עוברים קרויה הישרדות. זה הכל עניין של ניהול חיים, וזה אפשרי. האם אי פעם אמרת לעצמך הדברים האלה: אני צריך לנהל את הזמן שלי, אני צריך לנהל את העבודה שלי, אני צריך לנהל את החיים שלי. אם אכן אמרת אותם לעצמך, הטיפים הבאים שעבדו בשביל רבים יכולים לעזור גם לך.

1. הפק תועלת או אל תעשה את זה- התחל לומר "לא"

התחל לומר "לא". אתה לא צריך להגיד כן לכל דבר. אנשים רבים לא מבינים את זה וחושבים שהקרבה עצמית היא היא היא הנדיבות האולטימטיבית. התחל לומר "לא". אתה לא צריך להגיד כן לכל דבר. חשוב על עצמך, על הגוף שלך, החיים שלך כעסק הפרטי שלך שבו אתה המנכ"ל. לומר "לא", הוא לא עניין של אנוכיות, זה פשוט אומר שאתה לוקח שליטה וניהול על החיים שלך.

2. שים לב לזמן שאתה משקיע בדבר מסויים

בדיוק כמו שלא היית יכול לבלות את כל יום העבודה בקריאת מיילים או בצפייה בסרטוני וידאו של YouTube, כך אתה לא צריך לבזבז יותר מדי זמן על דבר אחד בלבד. עובד יותר מדי, מתאמן יותר מדי, נמצא בפייסבוק מדי. מציאת האיזון היא מפתח מרכזי לאורך חיים בריא ומאושר יותר.

3. הימנע מהתמכרות לרשתות חברתיות

היה מי שטען כי פייסבוק והזרם בלתי פוסק של קידום עצמי יכול להוביל לדיכאון. תתפלא כמה גדול זה מרגיש להתרחק מהמקלדת ורק לנשום.

4. שמור על לוח זמנים מסודר

שמור על לוח זמנים מסודר, תזמן את היום שלך, תזמן את השעות ואפילו את הדקות. הדבר מקל על היום ועל הזמנים. קביעת לוח זמנים מעניק מבנה שמסייע לשרוד במשבר או זמן אישי של משפט.

5. כתוב את המטרות שלך

שמענו את המון פעמים אבל תמיד טוב לשמוע את זה פעם נוספת. מטרות הן לא אותו דבר כמו חלומות – מטרות צריכות להיות ברות השגה באופן מלא, אבל לא כל כך קלות שאתה לא צריך לעבוד קשה כדי להשיג אותם. זאת העבודה שגורמת להן להיות כדאיות- ההישג הוא הכל. לכתוב אותם מכריח אותו לתת להן מילים, ומילים נותנים כוח למטרות שלך. כאשר אתה נותן כוח למטרות שלך, אתה יכול לראות את הפוטנציאל של השגת המטרה.

6. התרחק מהמכשיר הנייד שלך

הוא שומר אותך מחובר ליותר דרמה ממה שאתה צריך. להיות צמוד למכשיר הנייד גם גורם לך להתמכר יותר למדיה החברתית. מסתבר שכמתעסקים יותר מדי עם הנייד ניהיים עייפים יותר ועסוקים יותר. עשה ניסוי, כאשר אתה מתרחק משולחן העבודה שלך השאר עליו את הנייד, נכון זה נשמע מטורף אבל אחרי כמה פעמים שתעשה זאת תתרגל ותרוויח. דבר נוסף שניתן לעשות הוא פשוט לכבות אותו, גם זה נשמע מטורף אבל אפשרי ומרגיע. לא חייבים להיות מחוברים כל הזמן לכולם, זאת המצאה של השנים האחרונות והיא לא תורמת לבריאות הנפשית שלנו במיוחד שאנו חווים משבר.

מרגישים שאתם זקוקים לשינוי גדול יותר בחיים? בואו לשמוע על C.G.P- שיטת השלבים לשאלות אמצע החיים. אמצע החיים יכולים להיות ההתחלה שלהם. 

מחכה לשמוע מכם

יוסי שטרית- מאמן לחופש

אהבתם? מוזמנים לשתף

אני מזמין אותך ליצור איתי קשר
לשיחה ראשונית ללא עלות

בה נדבר על מה הדבר המשמעותי שחשוב לך להתגבר עליו השנה
ואיך אני אוכל לעזור לאמן וללוות אותך בדרך.

לכתבות נוספות

מדוע מערכות היחסים שלנו חשובות בדרך לשינוי

אם אתה קוראים קבועים של בלוג בנתיב אחר, רוב הסיכויים שאתם מחפשים דרך כדי לשפר את עצמכם. אתם מנסים…

וואו כמה מרגש…

מצורף מכתב שקיבלתי ממתאמנת שלי שאני מלווה  בחודשים האחרונים. בעיני זה רגע מושלם שמראה לך שהדרך בה בחרת ומה…

לקביעת פגישה

אני מזמין אותך למלא פרטים ולקבוע איתי שיחת ייעוץ ללא תשלום.
בשיחה – נדבר על למה הגעת אליי, איך בנוי התהליך ומה חשוב לך לקדם…

רק צריך לכתוב שם, מייל וטלפון 
 ואז יופיע לך יומן שאפשר לסמן בו איזה יום ושעה נוח לך.

פתח צ׳אט
שלום,
איך אוכל לעזור?