כשהדלתות נפתחות בראש השנה

כשהייתי ילד דמיינתי שבראש השנה מישהו עומד ופותח את הדלתות.
אולי זה דמיון שהגיע אלי מבית הכנסת, כשהייתי הולך עם אבא בשעות הערב המוקדמות של החג, והיו פותחים את הדלתות של ספר התורה. כשהייתי הולך לישון ראיתי דלתות גדולות יותר, היה כתוב עליהם באותיות קטנות מוזהבות: ראש השנה. וכשהם נפתחו היה שם עולם חדש, נופים שלא הכרתי. יכולתי להבחין בתחילתו של השביל, בהתחלה של השנה החדשה, בהזדמנויות להרפתקה. בתור ילד אני זוכר שחייכתי, רגע לפני שהעיניים נעצמו והדלתות נפתחו.

ראש השנה זה התחלות חדשות

בראש השנה נפתחים השערים לשנה חדשה ולמעשה אנחנו נפרדים מהשנה הייתה. מהאירועים שחווינו, מההצלחות, מההישגים, מהאכזבות. והפרק הזה נסגר ומפנה את מקומו לפרק חדש בחיים, לעוד שנה נוספת. בדרך כלל בתקופה הזאת אנחנו אוהבים להתבונן אחורנית ולהסתכל על השנה שעברנו ולאחר מכן להתסכל לאופק, להרגיש את השנה שעומדת להגיע. כמו כן, בראש השנה אנשים לרוב רוצים להתחיל בדברים חדשים. להתחיל בעבודה חדשה, הקמת משפחה, לימודים, חלום שחיכה זמן רב, דיאטה, ספורט, נופש משפחתי.

התחלות חדשות יכולות לבוא לידי ביטוי בכל מיני צורות וצבעים, ולרוב הם מזמינות אותנו להכיר אני חדש בתוכנו, לגלות עוד רובד בעצמנו, וראש השנה הוא בהחלט אחד מציוני הדרך בהם אנחנו בוחרים להתחיל פרקים חדשים.

הסקרנות וההתרגשות מתדלקים אותנו היטב בחג, אנחנו מתחילים לחשוב מחשבות חדשות, משוחחים עם המשפחה, מדייקים את הדרך שלנו, רוצים יותר טוב לעצמנו, לבן או בת הזוג שלנו, לילדים.

ראש השנה פחדים ישנים

כמובן כשאנחנו מתחילים ללכת בדרכים חדשות מגיעים הפחדים הישנים. הם לא רוצים שנלך בדרכים חדשות, הם לא רוצים שנהיה אמיצים, הם לא רוצים לראות אותנו יוצאים מאיזור הנוחות, מכירים אנשים חדשים, מתחברים לעוצמות שלנו. הפחדים רוצים אותנו כמו פעם, כמו בשנה שעברה. רוצים אותנו מכווצים יותר, מתבודדים, לא מעזים, לא חולמים. אנחנו רוצים להוביל, להיות ראש והפחדים רוצים ללכת אחורה, להזדנב. אחד הדברים החשובים שאפשרי להחליט בראש השנה זה לשים לב לאותם הפחדים. לא לתת להם להסוות את עצמם בתוך שלל התירוצים שלנו השנה. לשים אליהם לב, לחבק אותם, להבין שהפחדים האלה הם חלק מההיסטוריה שלנו, הם נטועים בנו ופשוט עולים באופן אוטומטי בלי קשר לסיטואציה. וכשהם עולים אפשר לדבר איתם, לספר להם על המקום החדש שלכם, על זה שאתם יודעים לשמור על עצמכם.
השנה אאחל לכם להסכים להפגש עם הפחדים. לא להדחיק אותם, לא להאמין להם.
פשוט לקבל אותם כשהם עולים, לחבק חזק ולשחרר.

שתהיה לכם שנה של התחלות נפלאות
שנה דבש.
יוסי

אהבתם? מוזמנים לשתף

אני מזמין אותך ליצור איתי קשר
לשיחה ראשונית ללא עלות

בה נדבר על מה הדבר המשמעותי שחשוב לך להתגבר עליו השנה
ואיך אני אוכל לעזור לאמן וללוות אותך בדרך.

לכתבות נוספות

זיג זג או מטרה ברורה?

  רובינו מעדיפים לא לעשות שינוי קיצוני או מהותי ואם כבר שינוי, לעשות אותו מהר ככל האפשר, כדי שחלילה…

מילה אחת קטנה מסדרת את הכל

אחד הנתונים המפתיעים המופיעים בכל מחקר מדעי בתחום הפסיכולוגיה החיובית, הינה עוצמתו של מנהג אנושי פשוט, מנהג שחוזר על…

לקביעת פגישה

אני מזמין אותך למלא פרטים ולקבוע איתי שיחת ייעוץ ללא תשלום.
בשיחה – נדבר על למה הגעת אליי, איך בנוי התהליך ומה חשוב לך לקדם…

רק צריך לכתוב שם, מייל וטלפון 
 ואז יופיע לך יומן שאפשר לסמן בו איזה יום ושעה נוח לך.

פתח צ׳אט
שלום,
איך אוכל לעזור?