מישהו יכול לגלות לי איפה נעלמה לה המוטיבציה שלי?

כולנו יכולים להיות "תקועים" או להפסיק להשיג את התוצאה שאנחנו רוצים בשל חוסר מוטיבציה. כאשר אנחנו מסתכלים על ההבנה שהחיים הם תהליך מתמשך של אוסף  אירועים – ולא דבר בודד, זה משפר לנו את התחושה וההרגשה וזה הופך להיות קל יותר להמשיך עם הפעילות שבחרתי.

מוטיבציה היא לא משהו שאתה יכול למצוא או להפסיד בו כי זה מהלך של רצף פעולות, ורצון לעשות משהו.

וזה בדיוק כמו מטופלים שמגיעים אלי ומבקשים ממני אימון וטיפול עם כל ההכשרות והניסיון שיש לי כדי לקבל "מוטיבציה" עבור דברים מסוימים או כדי לגלות מדוע הם "מאבדים" את המוטיבציה שלהם, כלומר הם רוצים להגיע להתאמן כמו במכון כושר באופן קבוע, או ללמוד איך שומרים על העסק עובד ומאורגן, לעשות את השינוי שהם כל כך רוצים והעיקר להתחיל. יתכן שהם כבר התחילו בפרויקט ומבקשים מוטיבציה כדי להשלים אותו, כי לבנתיים נותר לא גמור. או אולי רוצים מוטיבציה לעצור התנהגות אשר מגבילה, או כדי ליצור מוטיבציה, לפתח התנהגות חיובית.

כאשר משתמשים במילה 'מוטיבציה' כאילו היא 'דבר', שם עצם, 'איבדתי את המוטיבציה', זה כבר יכול להיות מגביל. המוטיבציה שייכת למילים הנקראות בעולם ה- NLP  תהליכים וכאשר אנו הופכים אותם לשמות עצם ולמרות שהם מופשטים זה נתפס במוחנו כמשהו סטטי.

מוטיבציה אינה "דבר" שאתה יכול למצוא או לאבד, כי זה מהלך של פעולה, הרצון לעשות משהו.

הרעיון שאנחנו יכולים להיות "תקועים" או להפסיק להשיג תוצאה בשל חוסר מוטיבציה הוא רעיון מעניין. אך כאשר אנחנו מסתכלים על ההבנה שהחיים הם תהליך – אוסף של אירועים – ולא דבר, זה הופך להיות קל יותר להישאר עם הפעילות הנבחרת שלנו.

להיות במוטיבציה היא ביטוי טבעי של חיי היומיום. מנקודת מבט זו נשאלת השאלה, "מה יעצים אותי ואת הבחירות שלי ?" או "איך אני צריך לחשוב על מנת שאמשיך במשימה?"
שים לב, מה השינויים בתחושות, ברגשות, כאשר אתה חושב עם המוטיבציה וזה יהיה מלא באנרגיה שמקדמת את  הכוונה או הרצון שלך.

המוטיבציה מוגדרת ככוח המניע לפעולה או מאפשר לנו ליצור. המוטיבציה היא הרוח בגוף שלנו. מעטים היו אומרים, "אני חושב שאני מוטיבציה". במקום זאת, אנחנו שומעים בדרך כלל, אני מרגיש שיש  לי מוטיבציה, או את ההפך, אני לא מרגיש שום מוטיבציה כדי לעשות מה שצריך לעשות.

המטרה היא מה שאנחנו מעריכים … מה שאנחנו מאמינים שהולך להיות חשוב בחיים ונותן משמעות לקיום שלנו. המטרה יכולה לבוא מן הלב או מן הרצון ושניהם יכולים להיות המקור כדי לקיים את הפעולות שאנחנו צריכים לעשות כדי  להשיג את המטרות שלנו.

מידת השמירה על המוטיבציה שלך קשורה קשר הדוק לתחושה שלך, כאשר השגת את התוצאה שלך היא מייצגת את מי ומה שאתה רוצה להיות.

להשיג את המטרה זה לא כמו כפתור הפעלה שרוצים מכבים או מדליקים, זה כוח קבוע, פיזי, נפשי, רגשי ורוחני. אנו חווים מטרה או חוסר תכלית, משמעות או חוסר משמעות ברצף.

מצד אחד היא חיובית, ממריצה, חזקה, מלהיבה – בצד השני, היעדר תכלית הוא חסר תקווה, הרגשה של קיפאון, חסימה או חסר מטרה.
שמירה על האנרגיה שאנו מכנים מוטיבציה נובעת מכך שיש לנו מטרות התואמות את ערכנו.

זו הסיבה שאנשים רבים הולכים למאמן NLP כדי לעזור להם להבהיר את מטרתם ומדויק יותר על מנת ליישר את המטרות שלהם עם התשוקות שלהם.

זכור כי אתה בוחר את הדרך והפעולות כדי להיות באנרגיה ולממש את הרצון שלך. וזה אומר לשמור על המרחב שלך שהוא משקף את הערכים שלך שאלה במתאם לסביבה שלך, וזאת כדי ליצור חיים הרמוניים.
אתה בוחר לקום בבוקר, ואולי לקום לפני כולם כי הבוקר הוא הוא ההזדמנות לעבוד ללא הפרעה על מנת להתקדם להגשמת החלומות שלך. עליך לזכור כי מטרה אשר מעוצבת במתאם לחלומותיך וערכך היא זו שתייצר עבורך את המוטיבציה והאנרגיה שאתה כנראה צריך.

יוסי שטרית- בנתיב אחר
האומץ להיות באומץ
אשמח לעמוד לשרותכם

אהבתם? מוזמנים לשתף

אני מזמין אותך ליצור איתי קשר
לשיחה ראשונית ללא עלות

בה נדבר על מה הדבר המשמעותי שחשוב לך להתגבר עליו השנה
ואיך אני אוכל לעזור לאמן וללוות אותך בדרך.

לכתבות נוספות

מי באמת כותב את סיפור חייך?

במהלך עבודתי אני נתקל באנשים ובסיפורים שונים. כולם נושאים את חוויותיהם האישיות.ההצלחות, הכישלונות, החלומות והאהבות. אני מזהה הבדל עצום…

נקודת המבט שלנו

מרבית מחיינו אנו רודפים אחר הרצונות שלנו, הרצון הולך וגדל הוא רוצה יותר ומתפתח אט אט נעשה תלוי בסביבה,…

לקביעת פגישה

אני מזמין אותך למלא פרטים ולקבוע איתי שיחת ייעוץ ללא תשלום.
בשיחה – נדבר על למה הגעת אליי, איך בנוי התהליך ומה חשוב לך לקדם…

רק צריך לכתוב שם, מייל וטלפון 
 ואז יופיע לך יומן שאפשר לסמן בו איזה יום ושעה נוח לך.

פתח צ׳אט
שלום,
איך אוכל לעזור?