איך אסף הצליח לקום ממשבר באמצע החיים ואפילו התחיל לאהוב את עצמו?

אחד המשברים הקשים ביותר שהיו לו

אסף הגיע אליי במהלך השנים לכמה סשנים. אבל המשבר שממש זעזע אותו ואת החיים שלו היה הגירושין שלו מאשתו. המשפחה, הזוגיות והבית היו הדברים הכי בטוחים ובסיסים בחיים שלו. וכשהם התפרקו, הוא הרגיש שכל מה שהוא בנה – נפל. קרס.  היו לו ימים שהוא לא ידע איך הוא הולך לקום מהמיטה. איך הוא הולך להמשיך עם החיים קדימה בכלל. ממש כל יום הוא קם עם משבר חדש. הנפילות האלה ניהלו אותו, והקשו עליו לנסות להמשיך ולתפקד בחיים שלו. היה לו קשה לתפקד גם בעבודה, גם כאבא לילדים שלו או אפילו למצוא את היכולת לטפל בעצמו בגוף ובנפש. 

 

מה אפשר לעשות במצב כזה?

אין ספק שזה קשה. ההרגשה שהמקום הכי בטוח כבר לא בטוח יותר זה מרגיש נורא. אבל במהלך המפגשים שלנו ניסינו להאיר את הדברים החיוביים. למצוא את דרך החיים החדשה, כל פעם מחדש. אני כמאמן ומטפל הייתי שם בשבילו גם כדי להקשיב. להכיל. לתת לכל הרגשות לצאת החוצה. וגם כדי לתת "סטירה" לפעמים אם צריך. כלומר, לגרום לסיפורים שהתחוללו לו בראש קצת להירגע ולהתחיל להסתכל למציאות האמיתית שמתנהלת בחיים שלו. הכי חשוב לי במהלך המפגשים, להגיד את האמת. גם כשהיא קצת קשה. גם כשהיא קצת נוגעת לנו בנקודות. כל פעם לפתוח נתיב אחר ולמצוא דרך נוספת להסתכל על הדברים. היה חשוב לי לגרום לו להסתכל גם מזווית הראייה של הצד השני. להיות סלחן יותר לאחרים ולעצמו.

 

המלאך השומר שלי 

אסף היה משתף אותי ואומר לי שהוא מרגיש שאני כמו המלאך השומר שלו. שהוא מרגיש שאני הולך איתו יד ביד בתקופות הלא קלות עבורו גם מבחינה אישית וגם מקצועית. לפעמים הוא שיתף אותי שהוא מרגיש שאני מכיר אותו יותר טוב ממנו. אבל אני ידעתי שהוא מתפתח כל הזמן. שהוא מתחיל להיות פחות קשה עם עצמו. וכן, גם מתחיל להכיר תודה על מה שיש וללכת בדרך האומץ. אני ידעתי שברגע שהוא ירגיש ביטחון עם עצמו ויאמין בעצמו הוא כבר לא יהיה צריך אותי שם לידו. 



ומה עושים ברגעי הייאוש?

בתהליך אימון יש עליות וירידות כלומר אנחנו מגיעים גם לרגעי אושר והצלחה וגם לפעמים לרגעי ייאוש. החוכמה היא להבין מה לעשות באותן נפילות. במהלך המפגשים שלי עם אסף הוא הבין שלפעמים הוא סובל מכאבים פיזיים שצצים לו מתוך הכאב הנפשי. ולהבין שכואב לך פיזית כי כואב לך נפשית – זה כבר הצלחה! כבר ישנה מודעות ואפשר להתחיל להתמודד עם הכאבים הפנימיים כדי להתקדם ולהקל גם על הכאב הפיזי. באמת כך קרה. לאט לאט, בסוף כל פגישה או שיחה שלנו, אסף הרגיש הקלה נפשית ופיזית. הוא הצליח לקחת את עצמו בידיים ולהמשיך לחיות למרות הכאבים והאי ודאות בחיים שלו. היה ממש חשוב לי לתת לו כלים שיעזרו לו להמשיך הלאה. לכוון אותו לדרך האומץ ולהרגיע אותו על ידי כך שהוא יתחיל לבטוח בעצמו, בדרך שלו. 

 

יציאה לדרך חדשה

הכלים שאסף קיבל במהלך המפגשים עזרו לו להתמודד עם גרושתו גם לאחר הגירושין. הוא הצליח לפתח איתה סוג של מערכת יחסים חדשה שתעשה טוב לכולם, במיוחד לילדים שלהם. ההרגשה של חזרה לחיים ולמערכת יחסים טובה יותר גם עם הילדים היא הרגשה של אושר ושל הצלחה אישית. לצד התהליך הזה, אסף הבין וקיבל כמה דברים שלפני התהליך הוא אפילו לא חשב שהוא היה מצליח לשים לב אליהם בכלל. כך קיבל עוצמות חדשות להתמודד גם עם החיים המקצועיים בעבודה שלו. הוא הצליח להסתכל על הדברים מנקודות ראייה חדשות וכך להרוויח חיים טובים יותר. היום אסף מבין שהוא זכה. אחרי שעבר את המשבר הכי גדול של החיים שלו, הצליח לקום ממנו ואפילו קיבל גם כלים וטיפים לצאת איתם לדרך. היום הוא מרגיש שהוא הרוויח מחדש את הילדים שלו, את עצמו ואת החיים העצמאיים שלו. הוא אפילו התחיל להתקדם גם לזוגיות חדשה. 

 

הדבר הכי חשוב שאסף למד

בסוף המפגשים ובסוף התהליך שאסף עבר הוא הרגיש שהיום יש לו את האפשרות לבחור מחדש בכל דבר. יש לו את היכולת לבחור בחיים ולחיות את החיים תוך כדי הסתכלות קדימה (גם אם יש עדיין ברקע כאבים פיזיים או נפשיים). הדבר הכי חשוב שהוא למד זה להיות סלחן יותר במיוחד כלפי עצמו וגם כלפי הילדים, גרושתו, אמא שלו וכל הסביבה הקרובה שלו. הוא למד לאהוב את עצמו, לקבל את עצמו וכך לתת לאחרים לאהוב אותו גם. אני, באופן אישי, מאוד גאה באסף ובתהליך שהוא עבר. וזה תמיד מרגש אותי לראות גם את ההצלחות באמצע התהליך וגם את האושר והקבלה העצמית בסוף הדרך.

אהבתם? מוזמנים לשתף

אני מזמין אותך ליצור איתי קשר
לשיחה ראשונית ללא עלות

בה נדבר על מה הדבר המשמעותי שחשוב לך להתגבר עליו השנה
ואיך אני אוכל לעזור לאמן וללוות אותך בדרך.

לכתבות נוספות

כשהנורה דולקת

הלילה יורד. אתה נוסע ברכב בכביש החשוך. הדלק הולך ואוזל. מתחיל להרגיש לחץ. מזיע קצת. מתפלל לאיזה תחנת דלק…

לקביעת פגישה

אני מזמין אותך למלא פרטים ולקבוע איתי שיחת ייעוץ ללא תשלום.
בשיחה – נדבר על למה הגעת אליי, איך בנוי התהליך ומה חשוב לך לקדם…

רק צריך לכתוב שם, מייל וטלפון 
 ואז יופיע לך יומן שאפשר לסמן בו איזה יום ושעה נוח לך.

פתח צ׳אט
שלום,
איך אוכל לעזור?